محمد شریعتمداری:

عده‌ای با مقایسه جملات رئیس‌جمهور با بیانات رهبری، تناقض القا می‌کنند

کدخبر: 2077531

شریعتمداری گفت: انجام توافق هسته‌ای و مذاکرات خواست نظام بود و منطبق با نظر رهبری انجام شد؛ اما اکنون می‌بینیم که عده‌ای، مذاکره را خیانت تلقی می‌کنند و بسیار ساده‌مآبانه جملات رئیس جمهوری را با بیانات رهبری مقایسه می‌کنند تا تناقضی را القا کنند و این درست ترفند نظام سلطه و اسرائیل و امریکاست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد شریعتمداری روز شنبه در اجلاس فرمانداران، معاونان سیاسی فرمانداری ها و بخشداران استان تهران که در شهرری برگزار شد گفت: در سایه نظام مدیریتی ناکارآمد قبلی، کشور گرفتار بسیاری از مشکلات از جمله بیش از دو میلیون و پانصد هزار میلیارد ریال بدهی به بخش های مختلف بود که این حجم بدهی معادل بودجه کل کشور و متاثر از نگاه غیرمسئولانه به نظام برنامه ریزی، منابع درآمدی و بودجه ای کشور بود.

وی اظهار کرد: در آن سالها بسیاری از منابع مالی خود در کشورهای دیگر را نمی توانستیم دریافت کنیم و حتی این کشورها با درصدی بهره، از همان منابع برای ما حساب ال سی باز می کردند.

به گفته شریعتمداری، عادت دادن کشور به واردات 60 میلیارد دلاری و وابستگی هرچه بیشتر به درآمدهای نفتی ضربه بزرگی به تولیدات داخلی زده بود.

وی افزود: با وجود فروش نفت 120 تا 140 دلار در هر بشکه و درآمد افزون بر 100 میلیارد دلار در سال از فروش نفت اما شاهد رشد منفی اقتصادی بودیم که حتی در دوره جنگ تحمیلی هم چنین رشد منفی را نداشتیم.

وی گفت: در حوزه اشتغال با وجود همه تبلیغاتی که شد اما با استناد به اطلاعات مرکز آمار ایران در همه آن سالها حدود 14 هزار شغل ایجاد شده است.

معاون اجرائی رئیس جمهوری همچنین در خصوص دستاوردهای دولت تدبیر و امید برای رفع این مشکلات کشور نیز اظهار کرد: ما در این سالها (بخصوص دوران پسابرجام) با وجود اینکه به دلیل تحریم ها در صادرات نفت بسیار با مضیقه روبرو بودیم اما تولید نفت را به روزانه 1.5 میلیون بشکه رساندیم و در صادرات هم افزایشی چشمگیر داشته و بازارهای نفتی را احیا کردیم.

وی همچنین اعمال مدیریت راهبردی و جهادی در پارس جنوبی را یادآور شد و گفت: تحرک خاصی در این منطقه شاهد بودیم که به افزایش تولید گاز منجر شد و اگر این روند افزایشی در تولید گاز را ایجاد نمی کردیم شاید الان با مشکل قطعی گاز و برق در کشور مواجه می شدیم.

معاون اجرائی رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود به توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: عده ای در مورد برجام سیاه نمایی کرده و دروغ می گویند و قصد دارند از وضع کنونی کشور سوء استفاده کنند؛ در حالی که دروغ می گویند.

شریعتمداری اظهار کرد: در مورد دستیابی به اهداف برجام، بارها مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای کشور به عنوان نیروهای شجاع و فرزندان انقلاب و مردم یاد کردند و سازش کاری را قبول ندارند اما متاسفانه عده ای نمی خواهند این واقعیت ها را باور کنند و ما هم نمی دانیم با چه زبانی این مسائل را به آنها بقبولانیم.

وی ادامه داد: برخی انتقاد می کنند که باید مانند گذشته در مذاکرات به مسائل آرمانی می پرداختیم و با صدور بیانیه مذاکره می کردیم و یا می گویند در مذاکرات گذشته هم امکان توافق وجود داشت اما باید از اینها پرسید که چرا شما توافق نکردید دستاوردی نداشتید؟

معاون اجرائی رئیس جمهوری اظهار کرد: برجام باعث شد که اجماع ظالمانه علیه نظام جمهوری اسلامی درهم بشکند و ساختار و سازمان تحریم های ظالمانه علیه کشور نیز فرو بریزد و امریکائی ها دیگر نخواهند توانست علیه ایران اجماع ایجاد کنند؛ از این رو شکستن اجماع جهانی علیه ایران به سرکردگی امریکا از مهمترین دستاوردهای برجام بود که اگر مذاکرات هسته ای انجام نمی شد، این توفیق بدست نمی آمد.

شریعتمداری گفت: اگر مذاکره نمی کردیم، آنها (قدرت های جهانی) مسیر تحریم ما را ادامه می دادند و هر روز شاهد تداوم کاهش صدور نفت و فشار تحریم های ظالمانه علیه ایران بودیم که شرایط بدی را برای کشور رقم زده بود و گاه در بیراهه تحریم های ظالمانه حرکت هایی می شد که امثال بابک زنجانی نمونه این گونه حرکت هاست و چون ما ملتی نیستیم که زور را تحمل کنیم، خطر جنگ امکانپذیر بود اما ما مسیر عقلایی و با تدبیر را در پیش گرفتیم و با مذاکره و توافق برجام، مسیر درست را انتخاب کردیم.

معاون اجرائی رئیس جمهوری تاکید کرد که در شرایط پسابرجام از توان بهترین و کیفی ترین شرکت های اروپایی که برای کشور سودمند هستند، استفاده می کنیم در حالی که در گذشته ما را به مسیری خاص (شرکت هایی از چین و..) محدود کرده بودند.

وی با بیان اینکه دولت در سخت ترین شرایط کشور را تحویل گرفت، اظهار کرد: انجام توافق هسته ای و مذاکرات خواست نظام بود و منطبق با نظر مقام معظم رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه این مذاکرات انجام شد اما اکنون می بینیم که عده ای، مذاکره را خیانت تلقی می کنند اما هیچ پاسخی به سئولات هم ندارند؛ از این رو بسیار ساده مآبانه جملات رئیس جمهوری را با بیانات مقام معظم رهبری مقایسه می کنند تا تناقضی را القا کنند و این درست ترفند نظام سلطه و اسرائیل و امریکاست، بنابراین باید به این افراد گوشزد کرد که مراقب باشید با نظام سلطه همسو نشوید زیرا این خیانت با نماز شب هم پاک نمی شود.

وی تاکید کرد که دولت آقای روحانی یک دولت معتدل است که از همه جریان های سیاسی را در بر می گیرد و از مصطفی پورمحمدی تا معصومه ابتکار، محمود حجتی و وزیر کشور اصولگرا را شامل می شود و اینکه رئیس جمهوری گفته اند اقدامات ما در برجام منطبق با فرمایشات رهبر مهظم انقلاب بوده، حرف درستی است.

وی در مورد تمدید تحریم های ایران برای 10 سال آینده در کنگره امریکا (قانون داماتو) اظهار کرد: داماتو نقض آشکار برجام است گرچه جزو مفاد برجام نبوده و قبل از تحریم ها هم وجود داشته اما چون برخی از برنامه های این قانون تغییر کرده با روح برجام مغایرت دارد اما این دلیل بر بد یا اشتباه بودن مذاکرات نیست.

وی افزود: امروز کشور به آرامش نیاز دارد و دولت برای اینکه در راستای خدمت به مردم و تامین امنیت ملی حرکت کند با هیچ گروه مخالفی در کشور سر جنگ ندارد بلکه به دنبال ایجاد نقاط مشترک و همراهی مخالفین با خود است.

به گفته معاون اجرائی رئیس جمهوری، برجام باعث انتقال فن آوری، سرمایه های خارجی و اطلاعات فنی به داخل کشور شد و انتظارات عمومی مثبت از دولت را ایجاد کرد. وی تاکید کرد که فرمانداری ها از این امید مثبتی که در جامعه ایجاد شده باید پاسداری کنند و اهداف و خدمات دولت را به شکل روشن و واضح به گوش مردم برسانند و با سخنرانی در میان اقشار مختلف ضمن تثبیت این دستاوردها، دولت را یاری کنند.

شریعتمداری اظهار کرد: حرکت دولت در مسیر اعتدال، تدبیر و امید را به دل مردم نشاند و برخلاف همه اقدامات منفی علیه دولت، دیدیم که لیست امید در انتخابات مجلس پیروز شد که مثبت بودن حرکت دولت را نشان می دهد.

به گفته او، امروز کشور بیشتر از همیشه به آرامش سیاسی و اجتماعی نیاز دارد و نباید اصول اساسی نظام و انقلاب را گم کنیم و دولت هم در تلاش است تا تورم را کاهش و شاخص های اقتصادی را ارتقا دهد که دستاوردها به دلیل انتظارات مثبت مردم حاصل شده است.

وی افزود: رشد تورم، افزایش رشد اقتصادی، افزایش نرخ اشتغال و... از قدم های بزرگ دولت بوده که در سایه سرمایه گذاری های خارجی با وجود همه تحریم ها حاصل شده است.

وی گفت: 75 هزار واحد مشکل دار اقتصادی در اولویت رسیدگی دولت بودند که بدین منظور 16 هزار میلیارد تومان تخصیص یافت و تاکنون دولت موفق به پرداخت 11 هزار میلیارد تومان به این واحدها شد، ضمن اینکه مشکل 15 هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته معاون اجرائی رئیس جمهوری، در حوزه سیاسی - اجتماعی دولت یازدهم قدم های خوبی برداشته؛ مثلا در مقایسه بازه زمانی 16 آذر امسال با مدت مشابه سال گذشته شاهد حضور رئیس جمهوری و اعضای دولت در دانشگاه ها بودیم که عاقلانه و دلسوزانه پاسخ همه سئوالات را دادند و گفتمان دولت و نظام اسلامی را به همه نشان دادند.

شریعتمداری به موفقیت های دولت در حوزه کشاورزی، اشاره کرد و گفت: در حوزه تولیدات کشاورزی هم حرکت های خوبی شده و با اینکه 270 هزار هکتار کاهش سطح زیر کشت گندم را داشتیم اما شاهد افزایش عملکرد تولید بودیم که نشان از مدیریت جهادی دولت دارد.

وی افزود: معمولا در سفرهای استانی دولت، 2 بار توسط گروه های افکار سنجی از مردم سئوال می شود که نتیجه این افکار سنجی ها حاکی از رضایت مندی مردم از عملکرد دولت در حوزه های سیاست خارجی و بهداشت و درمان رضایت است.

وی ادامه داد: دولت در بخش سلامت و بهداشت کاری کرد که پرداخت های خارج از جیب مردم کاهش یابد و ضمن برطرف کردن مشکل کمبود دارو در کشور، نرخ دارو را نیز به ثبات رساند.

وی همچنین در مورد دستاوردهای دولت در حوزه نفت و پتروشیمی، اظهار کرد: با اجرای طرح بزرگ خلیج فارس، واردات بنزین یورو 4 کاملا قطع و کشور به خودکفایی و حتی مرز صادرات هم خواهد رسید.

به گقته این مسئول عالیرتبه؛ همچنین توزیع شبکه گازرسانی در کشور نیز با تلاش دولت یازدهم کامل شد.

شریعتمداری در مورد مهار روان آب های مرزی در مناطق غرب و حنوب شرق کشور نیز، گفت: طرح های خوبی در دست اجرای دولت است و در صورت مهار این آبها، رشد و شکوفایی بخش کشاورزی را در این مناطق خواهیم دید.

وی در مورد عملکرد دولت در حوزه محیط زیست، اظهار کرد: دولت در این خصوص گام های خوبی بخصوص در زمینه احیای دریاچه ارومیه برداشت و تصاویر ماهواره ای نیز نشان از احیای دوباره این دریاچه دارد.

به گفته معاون اجرائی رئیس جمهوری، از نگاه نهادهای بین المللی، دولت در حوزه انتقال اطلاعات اقتصادی و کسب و کار عمومی رشد 32 پله ای داشته که لازم است این رتبه را به زیر 100 برسانیم.

اجلاس فرمانداران، معاونین سیاسی فرمانداری ها و بخشداران استان تهران روز شنبه با حضور شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، احمدی معاون سیاسی وزیر کشور، هاشمی استاندار تهران، فرمانداران شهرستان های استان تهران، بخشداران، معاونین سیاسی فرمانداری ها و محسن علیجانی زمانی و علیرضا رحیمی نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: