نقوی‌ حسینی در جمع دانشجویان:

۷۰ میلیارد دلار توافق دولت با اروپا روی زمین مانده/ تنها یک نفر از صندوق ذخیره فرهنگیان ۱۰۰۰ میلیارد وام گرفته

کدخبر: 2077580

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از همین صندوق ذخیره فرهنگیان یک فرد ۳۷ ساله یک‌هزار میلیارد تومان وام گرفته است، درحالی‌که یک جوان دانشجو برای دادن شهریه‌اش امروز در مملکت برای گرفتن یک وام دو میلیون تومانی باید ماه‌ها صبر کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حسین نقوی‌حسینی امشب در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز اظهار داشت: برای کسانی که برای خود و پیشینه چند هزارساله کشورشان در برابر آمریکا ارزشی قائل نیستند متأسف هستم.

وی افزود: برخی‌ها به حدی از توجه آمریکا به خودشان خوشحال می‌شوند که با کوچک‌ترین نگاه دولت‌مردان آن، آب از لب‌ولوچه‌شان جاری می‌شود و این خودباختگی در شان ملت بزرگ ایران نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به نقض مکرر برجام توسط آمریکایی‌ها گفت: 70 میلیارد دلار توافق دولت با اروپایی‌ها روی زمین مانده است و این دولت‌ها از ترس آمریکا حاضر به انجام تعهدات خود نیستند.

نقوی‌حسینی ادامه داد: خود عراقچی (از اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران) به من گفت که تحریم‌ها فقط روی کاغذ لغو شده است و بنده پیش از برجام گفتم اگر آمریکا تحریم‌ها را لغو کرد، مدرک دکترای علوم سیاسی‌ام را در سطل آشغال می‌ریزم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ما 10 برابر 70 میلیارد دلار اروپایی‌ها در کشور سرمایه داریم و لزومی ندارد جلو آن‌ها گردن کج کنیم و از نیامدنشان به ایران غصه بخوریم.

وی همچنین گفت: آمریکایی‌ها بعد از برجام 15 بار برخلاف نص صریح این قرارداد عمل کرده و تحریم‌های جدید را تصویب کردند و جالب اینکه آن‌ها خودشان نقض برجام را پذیرفته‌اند اما مسؤولان دولت ما قبول نمی‌کنند.

این نماینده مجلس افزود: آقایانی که می‌گویند در امضای برجام با رهبری مشورت کردیم باید بدانند که با رهبری مشورت کرده اما بعد رفتند و نظر خودشان را اعمال کردند.

نقوی حسینی با اشاره به تعطیلی مجتمع فردو نیز گفت: بازرسان آژانس زمانی برای نخستین‌بار از فردو بازدید کردند از نحوه ساخت این مجتمع تعجب کرده و از خودباوری جوانان ایران شگفت‌زده شده بودند.

وی ادامه داد: اصرار آن‌ها برای تعطیلی فردو به این دلیل بود که به آن دسترسی نداشتند و نمی‌توانستند آن را منهدم کنند و شوربختانه مذاکره‌کنندگان ما متوجه این حیله آن‌ها نبودند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از روحیه خودباختگی در برابر قدرت‌ها اظهار داشت: برخی چنان خودباخته هستند که حتی در سونا و جکوزی با شنیدن اینکه اگر غربی‌ها گفتند از آب گرم به آب سرد پریدن اشکال ندارد، دنبال دلیل نمی‌گردند و حرف غربی‌ها را می‌پذیرند.

وی افزود: همیشه گفته‌ام که با دولت استخر و سونا و جکوزی نمی‌توان برای مملکت کار کرد و تا این خودباختگی وجود دارد کار کشور درست نمی‌شود.

این نماینده مجلس در ادامه به مشکلات داخل کشور اشاره کرد و گفت: به خانم ابتکار می‌گوییم هوا آلوده است و باید فکری به حال محیط‌ زیست کرد نه به سفر مالزی رفت و ایشان ناراحت می‌شود و از ما به دادگاه شکایت می‌کند.

نقوی حسینی افزود: در صندوق ذخیره فرهنگیان 8 هزار میلیارد دلار اختلاس می‌شود و بعد رئیس‌جمهور می‌گوید این وام معوق است و اختلاس نیست و هنگامی بررسی می‌کنیم ردپای فامیل فلان وزیر و مسؤول را در این اختلاس می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: از همین صندوق یک فرد 37 ساله یک‌هزار میلیارد تومان وام گرفته است، درحالی‌که یک جوان دانشجو برای دادن شهریه‌اش امروز در مملکت برای گرفتن یک وام دو میلیون تومانی باید ماه‌ها صبر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از روحیه اشرافی‌گری برخی مسؤولان گفت: امام راحل زمانی دار فانی را وداع گفت یک منزل داشت و آن را نیز به کمیته امداد بخشید اما در همین مملکت افرادی در خانه 2 هزار متری ولنجک می‌نشینند.

نقوی‌حسینی افزود: همان آقایانی که روزی در خطبه‌های نماز جمعه برای آمریکا خط‌ و نشان می‌کشیدند و با تکبیر مردم گنده‌تر می‌شدند چه شد که حالا دم از مذاکره و سازش با آمریکا می‌زنند.

این نماینده مجلس در ادامه راه‌حل برون‌رفت از مشکلات داخلی و خارجی را برشمرد و اظهار داشت: ما به دولت‌ها کار نداریم و شخص مهم نیست بلکه عملکرد مهم است و هر‌جا هر کس اشتباه کرد باید به او تذکر داد.

وی ادامه داد: فضای اقتصادی کشور نیاز به ایثارگری و فداکاری دارد و باید با تکیه‌بر توان داخلی بر مشکلات پیروز شویم و نباید منتظر بود برجام این مسائل را درست کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تجربه به ما نشان داده که آمریکا دوست ملت ایران نیست و دشمنی‌های مکرر این کشور در حق ایران، این حرف را ثابت می‌کند و این چیز نامفهومی نیست.

نقوی‌حسینی افزود: امروز آمریکا می‌خواهد به ما فشار بیاورد تا برجام را نقض کنیم و بعد به جامعه بین‌الملل بگوید ایران تعهداتش را انجام نمی‌دهد؛ بنابراین باید بسیار هوشیار باشیم.

وی همچنین گفت: آن‌ها زور دارند و می‌توانند این دروغ را با هجمه رسانه‌ای خود به مردم دنیا بقبولانند اما ما نمی‌توانیم به دنیا بگوییم که آمریکا مقصر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: تنها راهی که پیش‌روی ما است حفظ اتحاد و یکپارچگی داخلی و گرفتن یک موضع مشترک و استوار در برابر آمریکا است تا بتوانیم بدعهدی آن‌ها را به دنیا نشان دهیم.

نقوی حسینی افزود: ما فرزندان یک ملت هستیم و نباید اختلاف‌نظرها موجب تفرقه و دودستگی بینمان شود، چراکه آمریکایی‌ها از همین قضیه سوءاستفاده خواهند کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی نمایندگان مجلس اظهار داشت: ما نمایندگان ملت هستیم و دولت باید از مجلس حرف‌پذیری داشته باشد و شوربختانه برخی نمایندگان به این امر واقف نیستند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: زمانی می‌بینم که برخی نمایندگان با گوشی‌های خود از رئیس‌جمهور یا وزرا عکس سلفی می‌گیرند بسیار متأسف می‌شوم که تا این حد شان نمایندگی را برخی پایین آورده‌اند.

نقوی حسینی گفت: نماینده خوب کسی است که محکم در برابر کم‌کاری‌های وزرا و دولت بایستد و مواضع درست و منطقی در برابر مسائل کشور داشته باشد نه اینکه به‌دنبال وزیر بدود تا با او عکس سلفی بگیرد.

ارسال نظر: