فرهادی مطرح کرد؛

تشکیل مجتمع فوریت‌های اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌ها/ بیش از ۵ هزار متکدی جمع‌آوری شدند

کدخبر: 2077666

فرهادی اظهار داشت: در مجتمع فوریت‌های اجتماعی از هر نهاد یا سازمان یک نماینده حضور دارند تا هم گزارش عملکرد حوزه خود را ارائه و هم در تدوین برنامه‌های عملیاتی مشاوره دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عیسی فرهادی فرماندار تهران در جلسه ستاد آسیب دیدگان اجتماعی که امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهر تهران با همکاری شهرداری، بهزیستی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و غیره تشکیل شد که در این طرح تمامی دستگاه‌های مذکور در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله جمع‌آوری کارتن خواب‌ها، معتادان، متکدیان، کودکان کار و غیره نقش آفرینی می‌کنند.

وی تصریح کرد: با تشکیل این مجتمع در بحث متکدیان بیش از 5 هزار نفر جمع‌آوری شدند.

فرهادی ادامه داد: در مجتمع فوریت‌های اجتماعی از هر نهاد یا سازمان یک نماینده حضور دارند تا هم گزارش عملکرد حوزه خود را ارائه و هم در تدوین برنامه‌های عملیاتی مشاوره دهند.

فرماندار تهران بیان کرد: به طور مثال در بحث معتادان متجاهر، ابتدا آن‌ها شناسایی و غربالگری می‌شوند و پس از آن (زن و مرد) اگر نیاز به درمان داشته باشند به مراکز درمانی انتقال می‌یابند.

وی با بیان اینکه در بخش اتباع بیگانه در رابطه با کودکان مشکلات بیشماری وجود دارد، افزود: سعی ما بر این است که هر چه سریعتر، راه حل‌های مناسبی برای مرتفع‌سازی مشکلات این حوزه اتخاذ شود.

حتی یک مورد کارتن خواب خارج از گرم خانه‌ها گزارش نشده است

فرهادی با اشاره به مشکلات کارتن خواب ها، تأکید کرد: شهرداری تهران گرم خانه هایی را برای افراد کارتن خواب تدارک دیده است که در این مکان ها، غذای گرم، پوشاک، حمام و غیره این افراد تأمین می شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون حتی یک مورد کارتن خواب خارج از گرم خانه گزارش نشده است که تحقق این امر، با همکاری سمن ها و خیران امکان پذیر شد.

پایان چادر خوابی همراهان بیمار در بیمارستان ها

فرماندار تهران درباره مشکلات همراه بیماران ادامه داد: در حال حاضر با 170 بیمارستان هماهنگ شد تا اجازه حضور به همراهان بیماران در نمازخانه‌ها داده شود، در غیر این صورت همراهان می‌توانند با سامانه 137 شهرداری تماس بگیرند تا به مشکلشان رسیدگی شود.

فرهادی در پایان گفت: یکی از مأموریت‌های مجتمع فوریت‌های پزشکی توانمندسازی افراد نیازمند است که در تحقق این مسیر نیازمند به همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و مسئولان اجرایی هستیم.

ارسال نظر: