واکنش قاسمی به اظهارات وزرای خارجه عربستان و انگلیس:

اظهارات ضدایرانی جبیر و جانسون سرپوشی بر نقش مخرب آنها در حمایت از تروریسم است

کدخبر: 2077760

سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهارات ضد ایرانی وزرای خارجه انگلیس و عربستان را فرافکنی بی پایه و اساس آنها برای سرپوش گذاشتن بر نقش تخریبی دو کشور در حمایت از تروریسم تکفیری و جنگ خانمانسوز علیه مردم یمن خواند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات ضد ایرانی وزرای خارجه عربستان و انگلیس در نشست مشترک خبری در ریاض را فرافکنی بی پایه و اساس به منظور سرپوش گذاشتن بر نقش تخریبی آن دو کشور در حمایت از تروریسم تکفیری و ارتکاب جنایات پر شمار و گسترده علیه بشریت در جنگ ویرانگر و خانمانسوز علیه مردم یمن توصیف کرد.

قاسمی افزود: دیگر تردیدی نمانده است که به رغم ضدیت و مخالفت اکثریت افکار عمومی جهان و تمامی فریاد‌های اعتراضی وجدان‌های آگاه و بیدار در اقصی نقاط عالم در مورد به کار‌گیری سلاح‌های انگلیسی در جنگ علیه مردم یمن، دولتمردان این کشور همچنان بر فروش و روانه کردن سلاح‌های مرگ‌آفرین به کشورهای متجاوز و درگیر در جنگ یمن و حامیان اصلی تروریست‌های ساخته و پرداخته آنان اصرار می‌ورزند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین تکرار ادعای عادل الجبیر در مورد ارتباط جمهوری اسلامی ایران با القاعده و عناصر تکفیری را مضحک و ناشی از عدم درک این نکته ساده دانست که نقطه قوت امنیت جمهوری اسلامی ایران، استقلال راهبرد امنیتی و عدم پیوند جامعه ایران با افکار تروریستی و افراطی است، دو مزیتی که حاکمان سعودی از فقدان آن رنج می‌برند و در تحلیل دلائل استحکام امنیتی جمهوری اسلامی ایران، دچار سر درگمی و تحلیل‌های موهن و موهوم می‌شوند.

به گزارش فارس، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در نشست خبری مشترک با همتای انگلیسی مدعی شد که مسئله همکاری‌های دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و آنچه دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی خوانده شده را با همتای انگلیسی خود بررسی کرده است.

جانسون هم مدعی شد که بریتانیا مانند عربستان از دخالت‌های ایران در منطقه نگران است.

الجبیر هم گفت: تهران باید روابط خود با کشورهای منطقه را بر اساس حسن همجواری تطبیق دهد اما این کشور از تروریسم و طائفه گرایی حمایت می‌کند و به اقدام‌های خرابکارانه علیه سفارت‌خانه‌ها دست می‌زند و به دیگر کشورها مانند بحرین و لبنان سلاح صادر می‌کند.

وی مدعی شد که عربستان همواره تحت تأثیر نتایج اقدامات بد ایران بوده و افزود: ما دوست داریم با کشوری که تاریخ طولانی و غنی دارد رابطه خوبی داشته باشیم نه حکومتی که از تروریسم حمایت می‌کند.

الجبیر ایران را به رابطه داشتن با القاعده متهم کرد و گفت که سران القاعده به ایران فرار کرده و هنوز در این کشور زندگی می‌کنند.

وی افزود: پسر بن لادن یکی از افرادی است که در ایران زندگی می‌کند و بخش خنده دار ماجرا اینجاست که ایران تنها کشوری است که هنوز مورد هجوم القاعده قرار نگرفته دلیل این مسأله هم این است که ایران از این گروهک حمایت می‌کند.

الجبیر در ادامه اظهارات ضد ایرانی‌اش گفت: اگر تهران می‌خواهد با کشورهای منطقه رابطه خوبی داشته باشد باید به اصول حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای عربی پایبند باشد و در صورت تحقق این مسأله ایران می‌تواند روابط خیلی خوبی با کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته باشد.

ارسال نظر: