دومین روز از "رزمایش محمد رسول‌الله(ص)۴"

پهپاد "فرپاد" رونمایی شد/ شلیک موفق موشک‌های رهگیر طوفان/ رونمایی از جدیدترین سلاح تک‌تیرانداز ارتش

کدخبر: 2077775

رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) ۴ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از صبح دیروز با اعلام رمز یا رسول الله توسط امیر کیومرث حیدری، در منطقه عمومی جنوب شرق کشور آغاز شد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) 4 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با رمز یا رسول الله توسط امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی جنوب شرق کشور آغاز شد.

عملیات هوایی توسط 2 فروند جنگنده میراژ در سواحل مکران

در آغاز دومین روز از رزمایش بزرگ محمد رسول الله 4 (ص) که در منطقه مکران در حال برگزاری است 2 فروند جنگنده میراژ نیروی هوایی ارتش با حضور در منطقه رزمایش اقدام به عملیات مقابله با دشمن از طریق بکارگیری تسلیحات هواپایه کردند.

این برای اولین بار است که هواپیماهای جنگنده میراژ در یک رزمایش عمومی اقدام عملیات می‌کنند.

رزمایش محمد رسول‌الله 4 با محوریت نیروی زمینی ارتش در گستره 200 هزار کیلومتر مربعی در منطقه جنوب شرق و در سواحل مکران در حال برگزاری است و عملیات بمباران میراژ‌ها در سواحل مکران صورت گرفت.

شلیک موفق موشک‌های رهگیر طوفان توسط بالگردها

موشک‌های رهگیر طوفان ساخت صنایع دفاعی با ایجاد تغیراتی در برد، سامانه پرتاب،اثرگذاری و دقت بالاتر در اصابت به‌اهداف توسط خلبانان هوانیروز ارتش با موفقیت به سمت اهداف مورد نظر شلیک شدند.

امیر سید کمال پیمبری، سخنگوی رزمایش با اعلام مطلب فوق افزود: شُک غافلگیرکننده با اجرای پدافند در ساحل، حجم آتش انبوه، اجرای کمین با قابلیت انعطاف و اجرای عملیات توسط یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی با نفوذ از جناحین و اجرای سدهای جاده‌ای، آتش‌های ضد زره و همچنین هدایت نیروهای متجاوز به‌ مناطق آسیب پذیر در این مرحله از رزمایش صورت گرفت.

پیمبری همچنین گفت: با توجه به تصمیم قرارگاه عملیاتی ولایت نیروی زمینی در خصوص اجرای حجم سنگینی از آتش های توپخانه ای جهت انهدام تجهیزات دریایی دشمن، یگان های محمول توپخانه به پرتاب و شلیک انواع مهمات سبک و سنگین و ایجاد خط آتش گسترده در محدوده سواحل مکران اقدام کردند.

انهدام 2 شناور سطحی توسط بالگردهای هوانیروز در دریای عمان

در دومین روز از رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش که با نام محمد رسول‌الله 4 در جنوب شرق کشور درحال برگزاری است دقایقی قبل بالگردهای رزمی 209 کبری و 214 با پرواز بر فراز آب‌های سرزمینی در منطقه مکران (دریای عمان) با شلیک چند فروند راکت و با آتش سنگین اقدام به انهدام 2 هدف شناور در دریا کردند.

جدیدترین سلاح تک‌تیرانداز ارتش با نام «طاهر» رونمایی شد/ برد سلاح: 1200 متر

در جریان برگزاری رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش که با عنوان «محمدرسو‌ل‌الله(ص)4» در گستره بیش از 200 هزار کیلومتر مربع در حال برگزاری است جدیدترین سلاح تک‌تیرانداز این نیرو با نام «طاهر» رونمایی شد.

این سلاح با وزن 4 کیلو و 400 گرم (بدون دوربین و خشاب) و طول یک متر و 280 سانتی‌‌متر می‌تواند کالیبر 7.62 را به صورت دقیق شلیک کند.

بُرد نهایی سلاح طاهر 1200 است اما بُرد موثر آن با دوربین 800 متر و بدون دوربین به 400 متر می‌رسد.

امیر زواره‌ای معاون جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش نیز در خصوص این سلاح اظهار داشت: اسلحه تک‌تیرانداز یکی از نیازهای مبرم نیروی زمینی خصوصا تکاوران است و ما در سال‌های اخیر چند نمونه از این سلاح‌ها را تولید کردیم که «شاهر» و باهر دو نمونه قبلی این سلاح‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تست‌های سلاح طاهر نیز انجام شده و آماده تولید و تحویل به یگان‌های عمل‌کننده است.

پهپاد جدید ارتش با نام "فرپاد" رونمایی شد

طی برپایی نمایشگاه دستاوردهای نزاجا در حاشیه این رزمایش برخی دستاوردهای این نیرو به نمایش درآمد که از جمله آنها یک فروند پهپاد جدید دست پرتاب با نام فرپاد بود.

این پهپاد که به صورت اتوپایلوت عمل می‌کند 20 کیلومتر برد داشته و مداومت پروازی آن 45 دقیقه است.

از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه انواع تسلیحات رزم زمینی از جمله چند تک تیرانداز ارتقاء یافته و یک تک تیرانداز جدید با نام طاهر بود که این سلاح نیز در این رزمایش مورد تست و ارزیابی قرار گرفته است.

اخلالگر جدید نیروی زمینی ارتش با هدف مقابله با پهپادهای دشمن عملیاتی شد

یروی زمینی ارتش یک دستاورد جدید در حوزه اخلال‌گرهای هوایی برای مقابله با پهپادهای دشمن رونمایی کرد.

این اخلال‌گر توانایی مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین در فاصله 3 کیلومتری را دارا است و می‌تواند پهپاد دشمن را پس از خارج کردن از کنترل،بر روی زمین بنشاند.

این سامانه جمینگ که توسط نفر قابل حمل است، در جریان برپایی نمایشگاه دستاوردهای جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش که در حاشیه رزمایش بزرگ این نیرو در منطقه جنوب شرق کشور برپا شده است به نمایش درآمد.

این سامانه هم‌اکنون عملیاتی شده و در یگان‌‌های مربوطه به کار گرفته می‌شود.

امیر زواره‌ای: نفربر BTR-۸۰ توسط نزاجا ارتقا یافت/ تجهیز نفربر به سلاح جدید

امیر زواره‌ای رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) 4، طی سخنانی با اشاره به توان این نیرو در تولید سلاح‌های تک‌تیرانداز، گفت: امروز، نیروی زمینی ارتش توان بالایی در طراحی و تولید انواع سلاح‌های تک‌تیرانداز داشته و هم اکنون در برخی از تولیداتش، تکنولوژی به صنایع دیگر نیز انتقال یافته و برخی موارد هم منجر به تولید محدود سلاح‌هایی شده است که این تولیدات هم‌اکنون در اختیار یگان‌ها هستند.

وی افزود: در این رزمایش نیز، سلاح‌های تک‌تیرانداز بهینه‌سازی شده طاهر، دراگانوف و ژ-1 عملیاتی شدند. ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم از افزایش‌دادن کارایی سلاح های خودمان دست برداریم.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز دانش فنی برای تولید سلاح‌های تک‌تیرانداز در نزاجا نهادینه شده و ما قادریم انواع مختلفی از این سلاح‌ها را طراحی و تولید کنیم.

امیر زواره‌ای با اشاره به اقدامات سازمان متبوعش در حوزه ارتقای نفربرها نیز اظهار داشت: در حوزه نفربرها، نفربر BTR-80 به روزرسانی و ارتقا یافته و سلاح‌های جدیدی دارد که در آینده نمونه‌هایی از آن را خواهید دید.

تلفیق سامانه‌های ارتباطی نزاجا با سیستم‌های جنگال/ اطلاعات صحنه نبرد با رمزکننده‌های بومی در اختیار فرماندهان

امیر محسن صیاد معاون فاوای نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری دومین مرحله از رزمایش محمد رسول الله(ص)4، در جمع خبرنگاران از به کارگیری سامانه‌های جنگ الکترونیک در این رزمایش خبر داد و گفت: در رزمایش کنونی از سامانه‌های جنگ الکترنیکی که توسط کارشناسان نزاجا طراحی و تولید شده، استفاده کردیم که این سامانه‌ها همگی در لبه تکنولوژی دنیا قرار دارد.

وی افزود: سامانه‌های جنگال، با سامانه‌های ارتباطی تلفیق شدند و امروز ما توانستیم اطلاعات صحنه نبرد را به صورت آنلاین به یگان‌ها منتقل کنیم.

معاون فاوا نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: همچنین در این رزمایش از ارتباطات زیرساخت به خصوص فیبر نوری تاکتیکی استفاده شد و اطلاعات به صورت صوت و تصویر به کاربران انتقال یافت تا تصمیم‌گیری درستی از صحنه نبرد داشته باشیم.

امیر صیاد اضافه کرد: همچنین نیروی زمینی ارتش توانسته بخش زیادی از سامانه‌های ارتباطی خود را متحرک‌سازی کرده و آنها را به سامانه‌های رمزکننده متصل کند.

نصب پرچم آمریکا روی نیروهای دشمن در رزمایش نیروی زمینی ارتش

دومین روز از رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش با بکارگیری تعداد زیادی از یگان‌های عمل‌کننده از زرهی، پیاده، هوانیروز و نیروی هوایی ارتش، در گستره‌ای به اندازه 200هزار کیلومتر مربع در منطقه جنوب شرق و سواحل مکران برگزار شد.

دریکی از مراحل اجرای این رزمایش، نیروهای دشمن فرضی با استفاده از نفربر اقدام به جابجای نیرو کردند که از سوی بالگردهای هوانیروز و نیز یگان‌های زرهی طرف مقابل مورد هجوم قرار گرفتند.

نکته جالب در این رزمایش این بود که بر روی نفربرهای دشمن، پرچم های آمریکا نصب شده بود.

این نفربرها در حین تخلیه نیرو مورد تهاجم قرار گرفته و صحنه نبرد و درگیری رزم زمینی در این مرحله به نمایش گذاشته شد.

جمهوری اسلامی ایران بزرگترین دشمن خود را آمریکا و رژیم صهیونیستی می داند و بارها اعلام شده ایران خود را برای هرگونه مقابله با نیروهای آمریکایی درصورت عملی کردن هرگونه تهدیدی آماده کرده است.

ارسال نظر: