پورمحمدی:

آمار اعلامی درباره ازدواج‌ دختران ۱۰ تا ۱۵ سال صحیح نیست/ ازدواج‌ها عمدتا بالای ۱۴ سال است

کدخبر: 2077827

وزیر دادگستری با بیان اینکه آمار اعلام شده برای ازدواج دختران در سنین ۱۰ تا ۱۵ سال صحیح نیست، گفت: عمده این ازدواج‌ها از سنین ۱۴ سال به بالا انجام می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مصطفی پورمحمدی در گفت وگو با خانه ملت، درباره اعلام آمار ازدواج 43 هزار دختربچه‌ زیر 10 تا 15 سال، گفت: اینگونه ازدواج ها بیشتر در سنین زیر 18 سال انجام می شود و آمار اعلام شده یعنی سنین 10 تا 15 سال صحیح نیست، در واقع به طور عمده این ازدواج ها از سنین 14 سال به بالا انجام می شود.

تشریح علت اجرایی نشدن طرح تحول سلامت در زندانها

وی درباره عدم تامین منابع برای بهبود وضعیت درمانی و بهداشتی زندان‌ها با وجود اعلام آمادگی از سوی وزارت بهداشت، افزود: وزارت دادگستری از وزارت بهداشت و درمان درخواست کرد که منطقه بهداشتی در زندان‌ها ایجاد کنند یعنی همان خدمات بهداشتی خارج از زندان را به زندانیان هم ارایه دهند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت و درمان به طور خلاصه و محدود این موضوع را قبول دارند، تصریح کرد: دراین خصوص بحث ها و گفت وگوهایی درجهت تامین منابع با وزارت بهداشت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در زمینه اجرایی نشدن طرح تحول در زندان‌ها مسئولیتی ندارم، تصریح کرد: البته دراین خصوص بودجه سازمان زندان ها نیز محدود است.

وزیر دادگستری گفت: باید درخصوص رفع مشکلات و مسائل بهداشتی زندانیان از خدمات بهداشتی عمومی استفاده کرد بنابراین دراین خصوص گفت وگو هایی صورت گرفته تا به همان شکل که طرح تحول سلامت به مردم جامعه خدمات عمومی ارایه می دهد به زندانیان و خانواده آنها هم این طرح ارایه شود.

ارسال نظر: