معرفی داوران پوستر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

کدخبر: 2077919

مدیر بخش مسابقه پوستر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اعلام اسامی داوران این دوره از جشنواره، گفت: آخرین فرصت مهلت ارسال آثار به این بخش، ۲۵ آذر ماه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، «ابراهیم حسینی» مدیر بخش مسابقه پوستر جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: در این دوره از جشنواره شورای داوری متشکل از قباد شیوا، مازیار تهرانی و مجید کاشانی کار ارزیابی و داوری آثار مسابقه بخش پوستر را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: روزشمار این آثار از آذر سال 94 تا آذر سال 95 بوده و موضوع مسابقه پوسترهایی است که به تئاتر و رویدادهای نمایشی مرتبط است و برگزیدگان این بخش در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شوند. همچنین همزمان با جشنواره تئاتر فجر، نمایشگاهی از این آثار در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

اعلام آثار برگزیده بخش پژوهش جشنواره تئاتر فجر

آثار برگزیدۀ بخش پژوهش سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام شد.

شورای علمی بخش پژوهش این جشنواره، دکتر شیرین بزرگمهر، دکتر عطاءاله کوپال و دکتر سعید اسدی، از میان آثار ارائه شده به دبیرخانه تعداد 5 عنوان مقاله را بدون اولویت برای ارائه در همایش پژوهشی به شرح ذیل اعلام کردند:

- مطالعه بوشهر در نمایشنامه‌های نویسندگان جنوب، نویسنده: جهانشیر یاراحمدی

- تاثیر کلانشهر بر حیات ذهنی شخصیت‏های نمایشی؛ نویسنده: علی رویین

- واکاوی نقاط ضعف و قوت مجموعه‌های متمرکز و غیرمتمرکز نمایشی بر اساس نظریات الگوی توسعه شهری (مطالعه موردی مراکز نمایشی شهر کرمان)؛ نویسنده: سام ایزدی خالق آبادی

- دلالت اسطوره‌ای «شهر» در نمایشنامه کوکوی کبوتران حرم اثر علیرضا نادری؛ نویسنده: رامتین شهبازی

- بررسی تطبیقی هویت شهر در دو نمونه سینمایی و نمایشی؛ فیلم داگویل و نمایشنامه شهر کوچک ما؛ نویسندگان: شبنم شیرزادی و دکتر بهروز محمودی بختیاری

شورای علمی این همایش برای کتاب مجموعه مقالات پژوهشی این جشنواره نیز علاوه بر آثار پیش گفته، 3 اثر دیگر را نیز به شرح ذیل معرفی کرده است:

- رویکرد نمایشی به مراسم مجازات در ایران؛ نویسنده: زهرا شیخ الحکمایی

- مدینـه فاضلۀ افلاطون و تئاتر؛ نویسنده: دکتر سعید شاپوری

- نقش گروه‌های نمایش و اهل معرکه در شکل‌گیری شهروندی نوین از سدۀ دهم به بعد؛ نویسنده: ناصر مقدم

ارسال نظر: