سردار نقدی:

مسئولان باید انگیزه صنعتگران بسیجی را تقویت کنند/ بسیج به‌دنبال خط‌شکنی در حوزه صنعت است

کدخبر: 2078134

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه گفت: مسئولان باید انگیزه صنعتگران بسیجی را تقویت کنند تا این افراد با روحیه انقلابی خود بتوانند پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف را رقم بزنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار محمدرضا نقدی امشب در گردهمایی مدیران کانون‌های بسیج مهندسین صنعتی سراسر کشور که در مجتمع شاهد قم برگزار شد، با بیان اینکه حضور در عرصه اقتصاد یک جهاد بزرگ است، اظهار کرد: پیام امام خمینی(ره) مبنی بر لزوم استفاده از الگوی مدیریتی بسیج به فراموشی سپرده شده است چرا که مسؤولان اکنون نسبت به این الگو بی‌توجه بوده و با نگاه‌های مقلدانه از دیگر کشورها الگو می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه کنونی در حوزه اقتصاد از ارزش‌های انقلابی فاصله بسیاری دارد، اضافه کرد: اکنون در این حوزه وابسته بوده و در سلطه بیگانه قرار داریم به همین علت بیگانه می‌تواند با تغییر قیمت نفت ایران اسلامی را مورد تاثیر قرار دهد اما تاکنون نیز به خود نیامده و به اصالت اصلی بازنگشته بلکه در فضای پیروی از الگوهای شرقی و غربی برای مدیریت صنعت و اقتصاد کشور هستیم در حالی که این الگوها در کشورهای دیگر شکست خورده‌اند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران از تبدیل شهرک‌های صنعتی آمریکا به منازل متروکه یاد کرد و گفت: الگوهای شرقی در گذشته شکست خورده و اکنون تسلیم غرب شده‌اند؛ اگر امروز در حوزه صنعت از بسیج سخن به میان آورده می‌شود به این معناست که این فرهنگ به دنبال خط‌شکنی و رسیدن به مسیرهای جدید است.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنعتی و فناوری باید برای رضایت خداوند متعال باشد، تصریح کرد: بسیجیان باید برای کسب رضایت خداوند متعال بدون رقابت منفی در راستای توسعه صنعت گام بردارند؛ مهم‌ترین ماموریت بسیج مهندسین صنعتی ترویج روحیه انقلابی در میان صنعت‌گران است.

نقدی متخصصان جوان را یکی از سرمایه‌های نظام اسلامی خواند و عنوان کرد: اکنون فناوری‌های نوین و منابع مالی مورد نیاز وجود دارد اما روحیه انقلابی در عرصه‌های مختلف کمتر دیده می‌شود؛ این موضوع در تفاوت میان صنعت دفاعی کشور با دیگر بخش‌های صنعت به خوبی قابل مشاهده است که علت این امر باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه افزایش سرمایه‌گذاری و کاهش هزینه‌ها یکی از ویژگی‌های عملکرد بسیجی است، مطرح کرد: گروه‌های جهادی مختلف از جمله پزشکی و سازندگی با محوریت این موضوع فعالیت‌های گسترده خود را دنبال می‌کنند که امیدواریم این فرهنگ در میان اقشار مختلف جامعه دیده شود.

رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین از فعالیت گروه متخصصان جراحی پلاستیک در نقاط محروم کشور یاد کرد و ادامه داد: برخی از پزشکان اکنون با هزینه‌های شخصی خود به صورت رایگان در نقاط مختلف کشور در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج مهندسی صنعتی باید غلبه گفتمان بسیجی در میان صنعت‌گران را دنبال کند، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس صنعت‌گران مختلف زیر بمباران دشمن فعالیت‌های خود را دنبال کردند و با نگاه به خواسته خداوند متعال از تهاجمات نظامی دشمن هراسان نبودند.

نقدی با اشاره به اینکه مدیریت الگوی انقلابی و بسیجی احیاگر صنعت است، اضافه کرد: مسؤولان باید انگیزه صنعتگران بسیجی را تقویت کنند تا این افراد با روحیه انقلابی خود بتوانند پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف را رقم بزنند.

وی یادآور شد: تشکیل زیر مجموعه‌های تخصصی برای رده‌های مختلف اقشاری در بسیج باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد چرا که شبکه‌ای کردن اقشار بسیجی در عرصه‌های تخصصی مختلف می‌تواند عملکرد مثبت و گسترده را به‌دنبال داشته باشد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه بسیج مهندسین صنعتی باید به‌دنبال رقابت ظرفیت‌های داخلی با کشورهای خارجی باشند، عنوان کرد: رقابت‌های داخلی منفی نتیجه نادرست را در حوزه صنعت به‌دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر: