گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتایان روسی، ترکی و قطری خود درباره سوریه

کدخبر: 2078345

وزیر خارجه آمریکا، طی تماسی تلفنی با همتایان روسی، ترکیه‌ای و قطری خود، درباره برقراری آتش‌بس در شهر حلب سوریه و ازسرگیری مذاکرات سیاسی برای حل بحران این کشور گفتگو کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه با همتایان روسی، ترکی و قطری خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد. وی در این گفت‌وگوها بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در شهر حلب سوریه و ازسرگیری مذاکرات سیاسی برای پایان دادن به این جنگ، تأکید کرد.

در همین راستا، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که کری پس از شکست آتش‌بس پیشنهادی ترکیه و روسیه درباره حلب و ازسرگیری درگیری‌ها در این شهر، با همتایان روسی، ترکی و قطری خود گفت‌وگوی تلفنی انجام داد.

کربی گفت: «در هر سه گفت‌وگو، وزیر خارجه (کری) بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای پایان دادن به خونریزی‌ها و خشونت از طریق آتش‌بس، تأکید کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگوی مطبوعاتی روز چهارشنبه خود، با بیان این‌که استراتژی دیپلماتیک در سوریه «شکست نخورده است»، مدعی شد دمشق، مسکو و تهران عاملان اصلی تداوم جنگ در این کشور عربی هستند.

ارسال نظر: