وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

فرصت یک ماهه برای احراز هویت مشترکان موبایل/ سیم‌کارت‌های مجهول‌الهویه قطع می‌شوند

کدخبر: 2078628

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شورای عالی فضای مجازی با صدور مصوبه‌ای احراز هویت مشترکان موبایل را تکلیف و در صورت نیاز مجوز قطع ارتباط سیمکارت‌های مجهول‌الهویه یا دارای اطلاعات ناقص را صادر کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمود واعظی در بازدید از نمایشگاه الکامپ بیست و دوم در پاسخ به سئوالی درباره اعلام دبیر شورای عالی فضای مجازی مبنی بر احراز هویت مشترکان موبایل ظرف یک ماه اظهارداشت: تاکنون برای ساماندهی و در صورت لازم قطع ارتباط سیم‌کارت مشترکان دارای هویت مخدوش یا بدون هویت مصوبه‌ای وجود نداشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: از این رو شورای عالی فضای مجازی 3 هفته پیش در مصوبه‌ای مجوز ساماندهی و احراز هویت مشترکان موبایل و در صورت نیاز قطع ارتباط سیم‌کارت مشترکان دارای اطلاعات مخدوش یا بدون هویت را صادر کرد.

وی گفت: پس از این مصوبه فرصت یک‌ماهه‌ای توسط وزارت ارتباطات و اپراتورهای موبایل به مشترکان دارای اطلاعات ناقص برای تکمیل اطلاعات هویتی داده شد و از این پس وزارت ارتباطات اجازه دارد در صورت عدم توجه مشترکان به تکمیل مشخصات پرونده ارتباط سیم‌کارت وی را قطع کند.

واعظی خاطرنشان کرد: البته در آینده در صورت ارائه مدارک شناسایی معتبر و احراز هویت، امکان دریافت ودیعه یا پس گرفتن سیم‌کارت برای این دسته از مشترکان وجود دارد.

واعظی تاکید کرد: تمامی سیم‌کارت‌ها، خطوط ثابت تلفن و IP های اینترنتی باید هویت مشخص داشته باشند که هم‌اکنون نیز هویت دارنده 100 میلیون سیم‌کارت در شبکه ایران، تمامی خطوط تلفن ثابت و تمامی آدرس IPهای ایرانی مشخص است و فقط تعداد معدودی سیم‌کارت دارای مشکل هویتی هستند که از طریق مصوبه اخیر و از مسیر کارگروهی در رگولاتوری احراز هویت این تعداد سیم‌کارت نیز به زودی انجام می‌شود.

ارسال نظر: