زمان نشست مسکو جلو افتاد

نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه سه‌شنبه در مسکو برگزار می‌شود

کدخبر: 2078669

وزرای امور خارجه ایران و روسیه در گفتگویی تلفنی بر سر تغییر زمان نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو از ۷ دی ماه به ۳۰ آذر ماه، توافق کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه عصر امروز در تماسی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص آخرین تحولات بحران سوریه به‌ویژه منطقه حلب گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این تماس علاوه بر بررسی آخرین وضعیت سوریه و حلب، با توجه به روند تحولات جاری در سوریه توافق شد، زمان برگزاری نشست سه‌جانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو از 7 دی ماه به سه‌شنبه این هفته 30 آذر تغییر یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان از بعد از ظهر چهارشنبه رایزنی‌های خود با مقامات برخی از کشورها را آغاز کرد و در آن روز با وزرای خارجه ترکیه، روسیه و سوریه و همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این گفت‌وگوها در خصوص اوضاع حلب و دیگر مناطق سوریه، آتش بس و نحوه کمک‌رسانی انسانی به مردم این کشور رایزنی و تبادل نظر کرد.

این گفت‌وگوهای تلفنی روز پنجشنبه نیز ادامه یافت و در این روز ظریف بارها با همتای ترکیه‌ای خود در خصوص تحولات حلب گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌های مستمری را صورت داد و طرح برگزاری نشست سه‌جانبه ایران،روسیه و ترکیه را مطرح کرد آنگونه که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه شب گذشته عنوان کرد: تلاش شد علاوه بر بکارگیری تمام مساعی جمیله برای یافتن راه‌کارهای اثربخش در روزهای اخیر، طرح نشست وزرای خارجه سه کشور ایران، ترکیه، روسیه در مسکو برای 27 دسامبر، مطابق با 7 دی ماه نهایی شود.

حال با توجه به اوضاع حلب وزرای خارجه ایران و روسیه توافق کردند که این نشست زودتر از موعد مقرر برگزار شود.

ارسال نظر: