خروج اولین سری از اتوبوس‌های حامل ساکنان فوعه و کفریا به سمت حلب

کدخبر: 2078887

نخستین سری از اتوبوس‌هایی که باید موارد انسانی فوری یعنی زخمی‌ها و بیماران را فوعه و کفریا خارج کنند بالاخره از این دو شهرک راهی حلب سوریه شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شبکه المیادین گزارش داد، نخستین سری از اتوبوس‌هایی که باید موارد انسانی فوری یعنی زخمی‌ها و بیماران را فوعه و کفریا خارج کنند بالاخره از این دو شهرک راهی حلب سوریه شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد، ۱۰ اتوبوس حامل غیرنظامیان صبح امروز (یکشنبه) فوعه و کفریا را ترک کردند.

خبرنگار المنار نیز گزارش داد، ۱۰ اتوبوس حامل ۵۰۳ تن از ساکنان فوعه و کفریا به سمت حومه غربی حلب حرکت کردند.

پیشتر ۲۱ دستگاه اتوبوس که قصد ورود به فوعه و کفریا را داشتند در نتیجه درگیری افراد مسلح احرار الشام و جبهه النصره آتش گرفتند.

افراد مسلح اتوبوس‌ها را هدف گرفتند. منابع گفتند، افراد مسلح ۲۱ دستگاه اتوبوس را بعد از خروج‌شان از "سرمین" به سمت "بنش" که ورودی فوعه و کفریا است، آتش زدند. افراد مسلح راننده‌ها را پایین آورده و اقدام به تیراندازی به اتوبوس‌ها و مخزن بنزین آنها کرده که موجب آتش‌ گرفتن کامل اتوبوس‌ها شد.

فرمانده نیروهای هم‌پیمان سوریه نیز در این باره گفت: ما در برابر کشورهایی هستیم که بر تروریست‌ها تاثیر گذارند و می‌توانند شرایط دستیابی به راه حل مناسب را فراهم کنند.

این بعد از ورود ۱۵ اتوبوس به محله‌های شرق حلب در صبح روز یکشنبه بود.

به رغم این درگیری‌ها توافق همچنان به قوت خود باقی است. تشکیلات جند الاقصی وابسته به جبهه النصره تحت رهبری ابو البهاء الاصفری مسئولیت آتش‌زدن اتوبوس‌ها را که به سمت فوعه و کفریا می‌رفتند را برعهده گرفته است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: