وزیر بهداشت در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی:

مطالبات وزارت بهداشت از بیمه‌ها ۱۱ هزار میلیارد تومان است/ یارانه دولت، طرح تحول سلامت است

کدخبر: 2078904

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالبات وزارت بهداشت از سازمان های بیمه گر ۱۱ هزار میلیارد تومان است و به همین میزان هم بدهی دارد و این موضوع موجب شده که نتوانیم کارانه پزشکان و پرستاران را به موقع پرداخت کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر سید حسن هاشمی صبح امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی گفت: در قم عقب ماندگی‌های مزمنی از جمله در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد، بر اساس استاندارد کشوری در قم باید حدود دو هزار و 500 تخت بیمارستانی وجود داشته باشد که در حال حاضر یک هزار و 200 تخت موجود است اما باعث افتخار و خوشحالی است که در این دولت با کمک خیرین سلامت، حداقل 800 تخت بیمارستانی ساخته و تحویل داده می شود.

وزیر بهداشت به احداث بیمارستان 350 تختخوابی فرقانی اشاره کرد و گفت: این بیمارستان بعد از 20 سال افتتاح می‌شود که برای ما بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم مجموعه بیمارستانی هزار تختخوابی واقع در پردیسان که با دستور رئیس‌جمهور ساخت آن آغاز شده و خدمت بسیار ارزشمندی برای جهان اسلام است و نیز بیمارستان جمکران را نیز راه‌اندازی کنیم.

هاشمی گفت: بنده علاقه دارم که در قم یک بیمارستان ویژه بانوان باشد که تمام پرسنل و خدمات دهنده بانوان باشند و در صورت موافقت آیت‌الله مکارم شیرازی، می‌توان بیمارستان جمکران را به خدمات ویژه بانوان اختصاص داد.

وزیر بهداشت گفت: در کنار این مسائل بیمارستان سازی اقدامات ارزشمند دیگری نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شده به گونه‌ای که در تمام استان قم به ازای هر 3 هزار نفر یک مراقب سلامت بکار گرفته شده تا از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های غیرواگیر که دلیل 75 درصد از مرگ مردم ایرانیان است، پیشگیری شود.

هاشمی بیان داشت: علاوه بر تامین تجهیزات و نیروی انسانی موردنیاز، ارتقای هتلینگ بیمارستانی یکی از مسائلی است که در دستور کار قرار گرفته و طرح تحول سلامت در کل کشور با حمایت رهبری و اهتمام رئیس جمهور در حال اجرا است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اقتصادیون توجه چندانی به رفاه اجتماعی ندارند، تصریح کرد: اقتصادیون کشور هزینه کردن در بخش سلامت و آموزش را سرمایه گذاری نمی‌دانند اما دکتر روحانی به بخش سلامت و لزوم ارتقای آن اهتمام ویژه دارد و معتقد است مشروعیت پرداخت یارانه در بخش سلامت است و یارانه دولت، طرح تحول سلامت است که مردم هزینه کمتری را پرداخت کنند.

هاشمی به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین اقدامات و دستاوردهای امام خمینی(ره) وحدت بین حوزه و دانشگاه بود که باعث سرعت بخشیدن به تحقق و پیروزی انقلاب اسلامی شد و ایشان تلاش زیادی کردند که رابطه دولت و ملت بهبود یابد.

هاشمی بیان داشت: تصور من این است که افرادی و دست هایی هستند که می خواهند این وحدت در جامعه را کمرنگ کنند و با توجه به ایام انتخابات مشاهده می کنیم که رفتار برخی از رسانه ها که حتی از بیت المال ارتزاق می کنند، خارج از شرع، عدل و انصاف است اما دولت، به صورت قانونی انتخاب و تایید شده است و نگرانم که فضای رسانه ای طوری آلوده باشد که برکات عملکرد دولت کمتر دیده شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: برخی افراد به دلیل مخالفت با یک شخص، مسئول و یا دولت، باعث وارد شدن آسیب‌های جدی به کل نظام جمهوری اسلامی ایران می شوند.

هاشمی از حمایت‌های آیت الله مکارم از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم که باعث دلگرمی آنها می شود، تقدیر کرد.

ارسال نظر: