دوربین «نسیم آنلاین» به بازار تهران رفت؛ مردم پول ندارند آجیل بخرند!

فیلم:: کاهش بی‌سابقه مصرف آجیل در شب یلدای ۹۵

کدخبر: 2078910

خبرنگار «نسیم آنلاین» به بازار تهران رفته پای صحبت مردم و فروشندگان آجیل و خشکبار نشسته تا نظرات آنها را در خصوص وضعیت بازار شب یلدای ۹۵ جویا شود.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: در یک چشم بهم زدن پاییز هم تمام شد و در آستانه شروع آخرین فصل سال 95 قرار گرفتیم. شب یلدا به عنوان آخرین شب پاییز که به طولانی ترین شب سال هم معروف است از سالهای دور برای ایرانیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و خانواده‌ها به همین مناسبت دور هم جمع می‌شوند.

یکی از مهم ترین اقلام مصرفی مردم در شب یلدا آجیل است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که کاهش قدرت خرید مردم طی سالهای اخیر شب یلدای امسال را کم رمق تر از سالهای گذشته کرده و مردم تمایلی به خرید آجیل ویژه شب یلدا ندارند.

قیمت برخی از انواع آجیل مانند نخودچی، فندق و بادام هندی با افزایش قیمت حدود 100 درصدی مواجه شده و شرایطی را به وجود آورده که مردم در خرید این محصولات با مشکل مواجه شوند.

در این میان به نظر می‌رسد دولتمردان هم برنامه ویژه‌ای را برای تنظیم بازار شب یلدا اتخاذ نکرده‌اند و وضعیت بازار در آستانه شب یلدا همانند ماه مبارک رمضان، ماه محرم و ایام نوروز امسال بسیار آشفته و بهم ریخته است. به نظر می‌رسد این وضعیت هم به عدم رغبت مردم برای خرید آجیل در بازار دامن زده و شرایط را بسیار بدتر کرده است. خبرنگار « نسیم آنلاین » به همین بهانه به بازار تهران رفته پای صحبت مردم و فروشندگان آجیل و خشکبار نشسته تا نظرات آنها را در خصوص وضعیت بازار شب یلدای 95 جویا شود. گزارش ویدئویی « نسیم آنلاین » را ببینید.

حجم ویدیو: 19.56M | مدت زمان ویدیو: 00:02:36 دانلود ویدیو
ارسال نظر: