هاشمی:

جلوگیری از آبیاری ۹۷ درصد مزارع تهران با فاضلاب/ مشکل کیفیت آب شرب تهران برطرف شده است

کدخبر: 2078918

استاندار تهران با بیان اینکه از آبیاری نزدیک به ۹۷ درصد مزارع حاشیه تهران با فاضلاب جلوگیری شده است، گفت: هم‌اکنون هیچ مشکلی به لحاظ کیفیت و تامین آب در تهران وجود ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین » سیدحسین هاشمی در گفت‌وگو با خانه‌ملت در واکنش به اظهارات مطرح شده مبنی بر آبیاری مزارع حاشیه تهران با فاضلاب، گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم تمامی شهر تهران مشکل فاضلاب داشت که با اقدامات صورت گرفته حل شد، در واقع با برنامه‌ریزی انجام گرفته هر دو ماه یک بار یک تصفیه خانه فاضلاب افتتاح می‌شود، این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا پساب آن قابل استفاده در بخش کشاورزی است.

استاندار تهران با بیان اینکه پیش از این مزارع جنوب تهران با فاضلاب آبیاری می‌شد، تاکید کرد: با اقدامات انجام گرفته از آبیاری نزدیک به 97 درصد مزارع حاشیه تهران با فاضلاب جلوگیری شده است، آب‌های سطحی نیز برای تصفیه مهار می‌شود که این اقدامات در حفظ محیط‌زیست تاثیر بسیاری داشته است.

وی در مورد وضعیت آب شرب پایتخت، گفت: در ابتدای دولت یازدهم در شرق تهران حدود 50 میلیون متر مکعب کسری آب داشتیم کما اینکه در شرق و جنوب شرق تهران مانند شاه عبدالعظیم و شهر قدس کیفیت آب نیز مشکل داشت که خوشبختانه هم‌اکنون هیچ مشکلی به لحاظ کیفیت آب وجود ندارد، کما اینکه مشکل تامین آب نیز برطرف شده است.

افزایش بودجه تهران برای سال 96

استاندار تهران در ادامه درخصوص بودجه پیشنهادی دولت در لایحه بودجه سال 96 برای استان تهران، گفت: بودجه تهران برای سال آتی افزایش داشته است، در این میان با توجه به نقش استان تهران در تامین درآمدهای مالیاتی نیز پیشنهاداتی ارائه کردیم تا به این استان منابع بیشتری به لحاظ تشویقی اختصاص یابد.

هاشمی یادآور شد: استان تهران بیش از 50 درصد مالیات کشور را تامین می‌کند، از ابتدای دولت یازدهم نیز این میزان مالیات دو برابر شده یعنی افزایش بیش از صد در صد را داشته است. از این رو از مسئولان سازمان برنامه و بودجه تقاضا شد تا برای استان تهران که هر ساله حدود 5 تا 6 هزار میلیارد تومان برای بودجه مالیاتی کشور ایجاد درآمد می‌کند، منابع تشویقی درنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 96 رتبه تهران نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است، افزود: رتبه تهران در لایحه بودجه سال 96 از ردیف یازدهم به هفتم رسیده‌ است اما با توجه به جمعیت و گستره استان تهران و بودجه اختصاصی نسبت به سال‌های قبل هنوز شهروندان تهرانی از سرانه پایینی برخوردارند که این میزان باید جبران شود.

استاندار تهران معتقد است: تخصیص بودجه به استان‌های مختلف باید اصلاح شود اما چون از گذشته روال بودجه‌ریزی بدین صورت بوده اصلاح و تغییر زمان‌بر و پیچیده است، در واقع بودجه عمرانی شهری که 500 هزار جمعیت دارد تفاوت چندانی با بودجه عمرانی تهران ندارد.

هاشمی درباره اولویت‌بندی استانداری برای تخصیص بودجه به بخش های مختلف استان تهران گفت: بودجه‌ریزی در تهران بر مبنای 4 اولویت انجام می‌گیرد؛ آب، فاضلاب، محیط زیست و حمل و نقل ریلی(مترو) اولویت‌های تهران در تخصیص بودجه است البته به انضمام هوای تهران که تامین منابع آن روش خاص خود را دارد.

استاندار تهران با یادآوری سفر استانی ریاست جمهوری به بخش‌های مختلف استان تهران، گفت: ریاست جمهوری در سفرهای خود بر توسعه حمل و نقل ریلی شهری(مترو) تاکید داشت لذا مصوب شد تا شهرستان‌های استان تهران از طریق مترو به شهر تهران متصل شوند، این اقدام در تردد مردم و بهبود هوای پایتخت کمک بسیار می‌کند.

ارسال نظر: