رئیس شورای شهر تهران:

راه‌آهنی‌ها به دنبال درآمدزایی از اراضی‌شان در مناطق۱۷ و۱۸ هستند

کدخبر: 2079058

چمران در تشریح جزئیات اختلاف مسئولان راه‌آهن و شهرداری گفت: اختلافی که بین راه‌آهنی‌ها و مسئولان شهری وجود دارد این است که آنان می‌گویند چون ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت تونل محل تردد قطارها خرج کرده‌اند، باید به آنها اجازه دهیم ساختمان‌هایی بسازند که برای شان درآمدزایی داشته باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهدی چمران در روند بررسی مشکلات منطقه 17 و پس از استماع گزارش شورایاران این منطقه، تصریح کرد: این خواسته در حالی از سوی راه آهن مطرح می شود که بر اساس توافقات صورت گرفته با مدیر پیشین راه آهن کشور مقرر شده بود طرحی برای این بخش آماده و برای تصویب به کمیسیون ماده 5 جهت تصویب ارسال شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان راه آهن باید اجازه دهند که شهرداری منطقه در این بخش اقدام به توسعه فضای سبز کند، خاطرنشان کرد: این منطق درستی نیست که مسئولان راه‌آهن خواستار توسعه فضاهای تجاری در این بخش هستند هرچند که این محور جز مایملک راه‌آهن شهر تهران است.

چمران با یادآوری اینکه قرار است طرح توسعه ای این بخش تهیه و در کمیسیون ماده 5 تصویب شود که بر اساس آن فضای سبز و خدمات موردنیاز منطقه در این راسته به شهروندان ارائه شود، بیان کرد: این طرح به معنای آن نیست که قرار است این محور برای راه‌آهن تهران شکل و شمایل درآمدزایی داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در نشست‌های مشترک با رئیس پیشین راه‌آهن تهران آقای سید آقایی مقرر شده بود که این روند تهیه طرح طی شود. هرچند که امیدواریم با حضور مسئول جدید راه آهن نیز شاهد باشیم که این روند در پیش گرفته شود. چراکه وضعیت راه آهن کنونی مهم ترین معضل منطقه 17 و 18 است.

به گزارش «نسیم آنلاین»، محمد حقانی در سیصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر تهران به بررسی مشکلات منطقه 17 پس از گزارش دبیر دبیران شورایاری منطقه 17 پرداخت و اظهار داشت: اگر خط راه‌آهن منطقه 17 در نیاوران بود، همچنان بلاتکلیف باقی می‌ماند، چرا باید در ارائه خدمات به شمال و جنوب شهر تهران تفاوت باشد؟

حقانی بیان داشت: اشکال عمده را در این می‌بینم که ساکنین مناطق جنوب، صاحب نفوذ نیستند و افراد مسئول در مناطق جنوبی زندگی نمی‌کنند و این یک واقعیت است.

وی درباره خیابان زمزم در منطقه 17 بیان داشت: حدود یک‌هزار واحد سرامیک‌فروشی در این محور وجود دارد و چهار باغ این محله محسوب می‌شود، ولی نور کافی و مبلمان شهری در این منطقه نیست و شهردار باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این محله زمزم، شورای محله نیز وجود ندارد که باید نسبت به ساخت آن نیز اقدام شود.

ارسال نظر: