ولایتی در جمع خبرنگاران:

نشست مسکو می‌تواند باعث صلح در منطقه شود/ ترور سفیر روسیه نباید بر روابط ترکیه و روسیه تاثیر بگذارد

کدخبر: 2079182

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:‌ نشست سه‌جانبه مسکو می‌تواند باعث صلح در منطقه شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار رییس مجلس بوسنی و هرزگوبین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره نشست 3 جانبه ایران، روسیه و ترکیه اظهار کرد : برای اولین بار است که نشستی در این سطح میان وزرای خارجه و دفاع 3 کشور ایران ، روسیه و ترکیه برگزار مى شود که می تواند به صلح و هم زیستی در منطقه منجر شود تا مردم سوریه به حق خود برسند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: امیدواریم نتیجه با برگزاری این نشست تمامیت ارضی سوریه حفظ شود و حاکمیت دولت قانونی این کشور تثبیت شود و مردم نیز از این جنگ خانمان سوز رهایی یابند و تروریست ها از سوریه خارج شوند و دست بیگانگان از کشور مهم سوریه قطع شود.

وی تصریح کرد : در گذشته ایران و روسیه در یک سو بودند و ترکیه در سوی دیگر اما امروز این 3 کشور با جلسات مشترک مقدمه را برای دست یابی به نتیجه خوب که همان رهایی دولت و ملت سوریه از دست بیگانگان است را به وجود اوردند که این تحولی بزرگ محسوب می شود.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در مورد ترور سفیر روسیه در ترکیه گفت: حتی دولت ترکیه نیز مخالف این کار است و این اتفاق از سوی هر کسی باشد محکوم است چرا که این گونه اقدامات وحشیانه فقط برای از بین بردن صلح در منطقه است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: سفیر روسیه در حال انجام ماموریت دیپلماتیک خود بود و فردی بی گناه بود که توسط یک فرد تروریست کشته شد.

ولایتی ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر ارامش به منطقه به خصوص کشور ترکیه بازگردد و این گونه اقدامات نباید تاثیری بر روابط ترکیه و روسیه داشته باشد.

ارسال نظر: