دوربین «نسیم آنلاین» به میان اهالی بازار، مردم و کارشناسان علم اقتصاد رفت؛ جای خالی رشد ۷.۴ درصدی در سفره مردم!

فیلم: مردم و اقتصاددانان رشد ۷.۴ درصدی را باور نکردند

کدخبر: 2079191

اکثریت مردم هیچ نشانی از تورم تک رقمی و رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی در زندگی خود حس نمی کنند. آنها معتقدند که با وجود این آمار خیره کننده در اقتصاد کشور نباید جوان بیکار در خانه داشته باشند.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: پنج روز از اعلام آمار رشد اقتصادی توسط رئیس جمهور و مسئولان اقتصادی کشور می گذرد، ولی هنوز باور کردن عدد مورد نظر دولتمردان تدبیر و امید برای اقتصاددانان و فعالان اقتصادی دشوار به نظر می رسد. آنها معتقدند که هیچ جای اقتصاد کشور تناسبی با این عدد شگفت آور ندارد و در واقع جهش 6.7 برابری رشد اقتصادی از 0.7 درصد در پایان سال 94 به 7.4 درصد در پایان نیمه اول سال 95 غیر ممکن به نظر می رسد.

اما حالا شاید این سوال مطرح شود که وقتی مردم و فعالان اقتصادی رشد مورد نظر دولتمردان را باور ندارند، از مردم چه توقعی می رود؟ آیا مردم در 3.5 سال اخیر آمار تورم تک رقمی و رشد اقتصادی 7.4 درصدی مورد نظر دولتمردان تدبیر و امید را باور می کنند؟ دوربین « نسیم آنلاین » برای پاسخ به این سوال به جمع مردم کوچه و بازار رفت و نظر آنها در مورد آمارهای اقتصادی مورد نظر رئیس جمهور و مسئولان اقتصادی کشور جویا شد. اکثریت مردم هیچ نشانی از تورم تک رقمی و رشد اقتصادی 7.4 درصدی در زندگی خود حس نمی کنند. آنها معتقدند که با وجود این آمار خیره کننده در اقتصاد کشور نباید جوان بیکار در خانه داشته باشند. برخی دیگر از مردم معتقدند که با وجود تک رقمی نباید هر روز که از خواب بیدار می شوند با گران شدن یکی از کالاهای اساسی خود رو به رو شوند. کسبه بازار هم با انتقاد از آمار رشد اقتصادی 7.4 درصدی اعتقاد دارند که با این آمار نباید رکود اقتصادی بر کسب و کار آنها سایه افکند باشد و یا نباید ظرفیت واحدهای تولیدی خود را تا کمتر از 30 درصد کاهش دهند.

همه این مسائل نشان می دهد که مردم آمارهای اقتصادی دولتمردان را باور نمی کنند و یا دست کم در زندگی خود حس نمی کنند. به نظر می رسد رشد اقتصادی مبتنی بر فروش نفت خام بیشتر هیچ توفیقی در زندگی مردم ایجاد نمی کند و در واقع شاید هیچ جایی هم برای افتخار کردن نداشته باشد.

حجم ویدیو: 24.41M | مدت زمان ویدیو: 00:03:11 دانلود ویدیو
ارسال نظر: