نقوی حسینی در دانشگاه تهران:

دولت قدرت حل مشکلات کشور را ندارد/ کسی که به دنبال سازش با آمریکا است در خط امام نیست

کدخبر: 2079213

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسئله اصلی امروز این است که دولت قدرت حل مشکلات کشور را ندارد، مشکلات کشور معلوم است، بیکاری، رکود و فساد اقتصادی؛ دولت باید اینها را حل کند، اما آنچه برای دولت مایه شرمساری است مسائل دیگری است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران، روز دوشنبه 29 آذر در این دانشگاه حضور یافت و به سؤالات دانشجویان پیرامون برجام و مسائل اخیر پاسخ داد.

وی ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع دانشجویان دانشگاه تهران چند نکته اساسی را یادآور شد:

* انقلاب اسلامی یک پدیده ی خاص است و طبیعی است که شرایط آن ویژه خواهد بود؛ بعد از جنگ جهانی دوم کشورهای فاتح زنجیره ای استکباری را تشکیل دادند. سال 57 ایران به موقعیت خود در زنجیره اعتراض کرد و از آن خارج شد در نتیجه تمام قدرت ها مقابل ایران ایستادند. تا زمانی که ایران تسلیم نشود موقعیت ایران همیشه حساس خواهد بود.

* پرونده ی هسته ای ایران به علت دروغ منافقین به شورای امنیت فرستاده شد و 13 سال ملت ایران درگیر تحریم های ظالمانه شد در حالی که اسرائیل با وجود 300 کلاهک هسته ای از سوی هیچ یک از سازمان های بین المللی تحدید نمی شود.

* امام آمریکا را شیطان بزرگ می خواند، کسی که به دنبال سازش با آمریکا است در خط امام نیست. چرا کسی که در دهه 60 ادعای جنگ با آمریکا را داشت اکنون به دنبال سازش و مذاکره با آمریکا است؟!

* در کمیسیون ویژه برجام تذکرات لازم به دولت داده شد اما در آن زمان ما محکوم به بی سوادی و دلواپسی شدیم. این در حالی بود که طرف مقابل با هیئت 160 نفره مقابل ایران حاضر می شد.

* رئیس جمهور در طول سه سال مذاکرات اغلب مسائلی که رهبری پشت تریبون، عمومی مطرح میکردند با 180 درجه انحراف عمل میکرد اما پس از شکست مذاکرات ادعا دارد تمامی مطالب با مشورت رهبری بوده است.

* ما میان مذاکره و مقابله، مذاکره را انتخاب کردیم. مذاکره یک بده بستان است. این داد و ستد دچار اشکال بود؛ داده های ما نقد بود اما ستاده ها غیرنقد بود در حالی که طرف مقابل دشمن بود.

* این اولین بار نیست که آمریکا برجام را نقض میکند بلکه تا کنون 15 مرتبه نقض برجام کرده است. ایران در مقابله ی با آمریکا نباید نقض کننده برجام باشد بلکه باید هوشمندانه برنامه ریزی درست کرد.

*سخنرانی بنده نیز در یاسوج لغو شد اما رئیس جمهور حتی سرفه نکرد. مشکل ما لغو سخنرانی نیست و ما به دنبال ایجاد هزینه برای نظام نیستیم.

*مسئله اصلی امروز این است که دولت قدرت حل مشکلات کشور را ندارد، مشکلات کشور معلوم است، بیکاری، رکود و فساد اقتصادی دولت باید این ها را حل کند، اما آنچه برای دولت مایه شرمساری است مسائل دیگری است.

*دولت روحانی مشکلات اقتصادی را حل نکرده و رکود شدیدا ایجاد شده است آن وقت جناب روحانی می گوید رشد اقتصادی هفت و چهار دهم است!

در حاشیه ی این نشست دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران طوماری در محکومیت پرونده های فساد مالی امضا کردند و خواستار پیگیری قاطعانه از سوی قوه قضاییه شدند.

ارسال نظر: