عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اظهارات کریمی قدوسی؛

اشتباه است که وسط یک صحبتی را بگیرید و مقدمه و موخره آن را فراموش کنید/ هیچ کسی ادعا نکرده برجام کامل بوده

کدخبر: 2079336

کمال دهقانی تاکید کرد‌: این اشتباه است که صحبتی که می‌شود مقدمه و موخره آن را فراموش کنید و بیائید از وسط یک حرفی را بگیرید، به نظر من بهتر بود آقای کریمی قدوسی که در جلسه نبود اجازه می‌داد مطالب توسط سخنگوی کمیسیون ارائه بشود نه بیشتر و نه کمتر.

کمال دهقانی فیروزآبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، درباره روایت کریمی قدوسی از صحبت‌های ظریف در کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه این جلسه یک جلسه رسمی و غیررسمی بود گفت: صحبت‌های مختلفی در این جلسه انجام شد ولی معمولا باید جمع‌بندی و تحلیل آن توسط سخنگو اعلام شود آقای کریمی قدوسی هم اصلا در جلسه نبوده است.

دهقانی در پاسخ به این سوال آیا اینکه از ظریف نقل شده "اشتباه کردم به حرف کری اعتماد کردم" درست اظهار داشت: خود آقای ظریف بارها گفته بودند اصلا آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند در جاهای مختلف این صحبت را کرده‌اند.

وی افزود:‌ آقای ظریف در مسائلی که صحبت می‌کردند گفته بودند اگر ما این کار را می‌کردیم بهتر بود، هیچ وقت هم هیچ کسی ادعا نکرده هر کاری که انجام داده کامل بوده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به روایت کریمی قدوسی از سخنان ظریف در این کمیسیون خاطر نشان کرد:‌ گاهی از مواقع آقای وزیر مطالبی را مطرح می‌کنند، بعضی از افراد نبودند و بعد می‌روند برداشتی را انجام می‌دهند و می‌گویند؛ یعنی اگر آقای ظریف می‌خواست چنین حرفی را بزند نمی‌توانست جای دیگری بگوید؟

وی تاکید کرد‌: این اشتباه است که صحبتی که می‌شود مقدمه و موخره آن را فراموش کنید و بیائید از وسط یک حرفی را بگیرید، به نظر من بهتر بود آقای کریمی قدوسی که در جلسه نبود اجازه می‌داد مطالب توسط سخنگوی کمیسیون ارائه بشود نه بیشتر و نه کمتر.

آقای کریمی قدوسی هم یک مسئولیت جمعی دارد و شاید برداشت شخصی خود در نبود در جلسه مسئله‌ای را مطرح کند که درست هم نیست؛ اصلا شاید در کمسیسون امنیت ملی مسائلی مطرح شود که نیاز نباشد بیرون مطرح شود.

دهقانی اظهار داشت: در روزهای آینده آقای بروجردی در این مورد صحبت خواهند کرد و کمیسیون امنیت ملی راجع به این موضوع جلسه تشکیل می‌دهد، همچنین خود وزیر امورخارجه هم در آینده حرف خواهد زد؛ مسئولیت حرفی که آقای کریمی قدوسی منتقل کرده شخصا برعهده وی است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تائید روایت کریمی قدوسی توسط رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس در جریان بررسی صدای جلسه کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه از بررسی صدای جلسه کمیسیون امنیت ملی در هیات رئیسه مجلس خبر ندارم خاطر نشان کرد: ممکن است این صدا را بررسی کرده باشند با این حال کمیسیون امنیت ملی دیدگاه‌های خود را توسط رئیس کمیسیون یا سخنگو اعلام می‌کند بر همین اساس هم باید منتظر باشیم تا در روزهای آینده پاسخ سخنگوی کمیسیون را بشنوید.

ارسال نظر: