سرلشکر صفوی:

نیروهای مسلح امنیت را تامین کرده‌اند، اکنون نوبت مسئولین است که رفاه مردم را محقق کنند

کدخبر: 2079396

فرمانده سابق سپاه پاسداران با بیان اینکه نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعات دیروز و امروز، امنیت ایران را تأمین کردند اظهار داشت: هم اکنون نوبت مسئولان کشوری است که رفاه و آسایش، معیشت و پیشرفت مردم و کشور عزیزمان ایران را محقق سازند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی ، فرمانده سابق سپاه که در یادواره سرداران و ۴۵۰ شهید اطلاعات قرارگاه سیدالشهدا (ع) شامل استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد سخنرانی می کرد با تبیین مقام شامخ شهیدان گفت: هیچکس به اندازه شهیدان، بر گردن مسئولان و مردم ایران حق ندارند و همه گروههای خدمتگذار کنونی هم مدیون شهدا هستند. مقام شهادت یعنی استقرار یک حاکمیت کامل درون انسانی که به او شهید می گویند.

وی افزود: بی شک شهدای اطلاعات حماسه آفریدند و بدون تردید حماسه شهدای دفاع مقدس و شهدای اطلاعات در راستای عاشورای حسینی و کربلای ایران در راستای کربلای حسین بن علی علیه السلام مفهوم و معنا می یابد.

وی با اشاره به حماسه راهپیمایی 20 میلیون نفری اربعین حسینی گفت: حماسه راهپیمایی بیش از 20 میلیون نفری امسال اربعین حسینی، بشارت دهنده دیگری برای زمینه سازی و آمادگی ظهور مولایمان حضرت مهدی(عج) است.

سرلشکر صفوی با اشاره به نقش نیروهای اطلاعات در پیروزیهای بزرگ دفاع مقدس گفت: نقش نیروهای اطلاعاتی در پیروزی های عملیات های بزرگ و افتخارآفرین همچون فتح المبین و آزادی خرمشهر و فاو و کربلای 5 نقش تعیین کننده و در جایگاه نخست بود و فرماندهان عالی جنگ و فرماندهان تیپ ها و لشکرها براساس اطلاعات صحیحی که از وضعیت دشمن، جفرافیا و وضعیت اقلیمی مناطق مرزی ایران و عراق بدست می آمد می توانستند تصمیم درست برای انتخاب صحنه نبرد بگیرند و متناسب با ضعف دشمن و قدرت نیروهای خودی پیروزی را محقق کنند.

سرلشکر صفوی در ادامه با ارائه تحلیل محیط بین المل گفت: تغییرات پر شتاب فناوری بویژه تاثیرات فناوری اطلاعات و ارتباطات در همه ابعاد زندگی بشر،تغییر در الگوی قدرت در معادلات جهانی (چندقطبی شدن قدرت در جهان کنونی) و کم رنگ شدن مرزهای حاکمیتی و قدرت فضای مجازی ، همچنین بهم ریختن روابط سیاسی و بلو کهای سنتی قدرت از مشخصه های تغییرات در محیط بین الملل است.

وی افزود: واقعیت آن است که تغییرات در جغرافیای سیاسی (ژئوپلیتیک ) (منطقه ما در حال گذار ژئوپلیتیکی است به تعبیر مقام معظم رهبری در حال عبور از یک پیچ تاریخی هستیم) در حال رخ دادن است و بازیگران قدرت در بعد منطقه ای و بین المللی در حال ازدیاد هستند و شکنندگی محیط بین المللی قابل لمس می‌باشد و تفکرات مبتنی بر ایدئولوژی های آرمان خواهی تاثیرات قابل توجهی بر محیط بین الملل دارند.

فرمانده سابق سپاه با اشاره به اهمیت درک و داشتن تصمیمات صحیح مبتنی بر اطلاعات درست ، افزود: بی شک در موفقیت هر عملیات ، دانش که ماحصل آن تکنولوژی است نقش بسزائی دارد و روز به روز با توسعة دانش بشر ، استعدادهای بشر نیز برای موفقیت و شکست در کارها بیشتر می شود.در کنار تکنولوژی ، درایت و تصمیمگیری صحیح و به موقع نیز تأثیر سرنوشت ساز ی در همة فرایند ها ایفا می‌کندو تصمیم صحیح نیازمند طی فرآیندهای پیچیده‌ای است که عنصر اول آن را اطلاعات تشکیل میدهد.

وی با اشاره به روالهای تصمیم گیری و هدایت عملیات پیچیده ، گفت:فرآیند تصمیم گیری و هدایت عملیات علاوه بر اطلاعات که شالودة اصلی آن است نیازمند داشتن دانش فردی و گروهی ، مکانیزم های جریان روان و صحیح عنصر تصمیم در حین نبرد در سلسله مراتب فرماندهی و کنترل لحظه به لحظة نتایج و تأثیرات تصمیم مانند هشت سال دفاع مقدس است.

سرلشکر صفوی با اشاره به نقش اطلاعات در فرماندهی و کنترل در سطح ملی ، گفت: در بعد ملی و با نگاهی به آینده و در سیستم های دفاعی و امنیتی ، داشتن اطلاعات صحیح و کارآمد باعث جلوگیری از غافل گیری راهبردی در جنگ های احتمالی آینده و نیز منجر به پیش بینی و پیشگیری از بحران های اجتماعی و امنیتی احتمالی می گردد.

وی افزود: هم اکنون هم عنصر اطلاعات در موضوعات امنیت ملی، مسائل اجتماعی، اقتصاد، فرهنگ و سیاست برای تصمیم گیری صحیح مسئولان کشوری و لشکری در برنامه ریزی های یک ساله ( سال 1396) و پنجساله(1400 الی 1396) نقشی منحصربفرد دارد.

فرمانده سابق سپاه ادامه داد: مدیران منطقه ای و استانی بدون اطلاعات صحیح از توانمندی ها، فرصت ها و آسیب پذیری و تهدیدات محیط منطقه خودشان در اداره مردم و پیشرفت استان با مشکل مواجه خواهند شد و اشراف اطلاعاتی مسئولان عالیرتبه کشور نسبت به تغییر و تحولات محیط بین المللی و محیط منطقه ای در پیروزی های ملت ایران و پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان ایران تأثیرگذار است.

سردار صفوی با اشاره به نقش هم افزایی اطلاعات در تامین امنیت و اقتدار و پیشرفت کشور گفت: هم افزایی عناصر اطلاعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی باعث پیشرفت و امنیت و اقتدار است.

وی در پایان و در جمع بندی سخنان خود تاکید کرد: نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعات دیروز و امروز، امنیت ایران را تأمین کردند؛ هم اکنون نوبت مسئولان کشوری است که رفاه و آسایش، معیشت و پیشرفت مردم و کشور عزیزمان ایران را محقق سازند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: