ادعای جالب معاون ربیعی در منفی بودن نرخ اشتغال کشور از سال ۸۵ تا ۹۱ /دولت تدبیر و امید ۲ میلیون نفر اشتغال ایجاد کرد

کدخبر: 2079455

عیسی منصوریگفت:در سال گذشته ۶۶۷ هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد شد که نشانگر افزایش مشارکت اقتصادی بخش خصوصی در کشور است در حالی که این مشارکت در سال های قبل بسیار پایین بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در دولت تدبیر و امید از سه میلیون نفر افراد جویای شغل وارد شده در بازار کار برای 2 میلیون نفر اشتغال ایجاد شده است.

عیسی منصوری در کارگروه تخصصی اشتغال استانداری اردبیل افزود: در دولت تدبیر و امید وضعیت کسب و کار ساماندهی شده با این حال انتظار این است بیش از این شاهد اشتغالزایی در زمینه های مختلف در کشور باشیم.

وی افزود: ایجاد اشتغال در کشور نیازمند سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان است که دولت در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است

وی اضافه کرد: در بررسی های بعمل آمده مشخص شده از سال 85 تا سال 91 نرخ اشتغال کشور منفی بوده اما از سال 92 این روند تغییر کرد و با تدابیر دولت سالانه 700 هزار شغل پایدار در کشور ایجاد شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 667 هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد شد که نشانگر افزایش مشارکت اقتصادی بخش خصوصی در کشور است در حالی که این مشارکت در سال های قبل بسیار پایین بود.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نظام اجرایی کشور تمرکز گرا است افزود: یکی ار راهکارهای اصلی برای رفع بیکاری درک صحیح واقعیت های موجود در اشتغال است و لازم است در بحث اشتغال زایی تمرکز زدایی صورت گیرد.

وی با اشاره به بیمه شدگان تامین اجتماعی در کشور افزود: 850 هزار نفر در سال 94 تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند که از این تعداد 480 هزار بیمه شده خالص بوده و روندی که در این رابطه طی شده روندی خوبی است.

منصوری با اشاره به تغییر تمرکز اشتغال از کشاورزی به خدمات افزود: اشتغال در کشور در سال های اخیر به سمت خدمات سوق پیدا کرده بطوریکه 50 درصد آنها در بخش خدمات ایجاد شده است اما در بخش صنعت کاهش و در بخش کشاورزی هم روبه افزایش است.

معاون توسعه کارآفرینی واشتغال وزیر تعاون،ساماندهی اشتغال در صنعت پوشاک را ضروری خواند و گفت: در صنعت پوشاک توانمندی صنایع نساجی بیشتر در پوشاک رسمی است حال آنکه پوشاک رسمی در بازار رونقی ندارد.

ارسال نظر: