گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین» از مناطق آزاد شده حلب

اخلال مداوم تروریست‌ها در روند خروج شیعیان فوعه و کفریا

کدخبر: 2079635

تروریست‌هایی که فوعه و کفریا را محاصره کرده‌اند، با عدم اجرای توافق صورت گرفته برای تبادل خروج تروریست های تکفیری از حلب در قبال خروج شیعیان فوعه و کفریا، در روند خروج مردم این دو شهرک اخلال ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » از حلب سوریه، هرچند خبر آزادسازی کامل حلب و خروج تروریست ها از محلات شرقی این شهر و در ادامه جشن های پیروزی مردم این روزها به تیتر رسانه های جبهه مقاومت تبدیل شده است اما همچنان نیمی از مذاکره و توافقی که قرار بود در مورد تبادل تروریست های گرفتار شده در حلب با شیعیان دو شهرک فوعه و کفریا در نزدیکی های ادلب صورت پذیرد بر زمین مانده است.

در جریان مذاکرات شکل گرفته در مورد خروج تکفیری ها از حلب، قرار بر این بود که تعداد 4500 نفر از ساکنان دو شهرک شیعه نشین و تحت محاصره فوعه و کفریا خارج شده و به جای امنی در حلب منتقل شوند، اما گزارشهای رسیده از ادلب حاکی از آن است که همچنان تروریست ها در جریان خروج مجروحین، بیماران و کودکان فوعه و کفریا اخلال ایجاد می کنند.

قریب به 10 هزار تروریست طی هفته گذشته و در جریان توافق و مذاکره از حلب خارج شده‌اند ولی در طرف مقابل از تعداد 4500 نفر توافق شده، تنها قریب به 1000 نفر با 18 اتوبوس در نظر گرفته شده از فوعه و کفریا خارج شده اند و جبهه مقاومت همچنان چشم انتظار خروج مابقی افراد هستند. گزارشهای رسیده از فوعه و کفریا می گوید که طبق زمانبندی توافق صورت گرفته تا کنون می بایست تعداد2500 نفز از ساکنان یان دو شهرک به حلب منتقل شوند و مابقی نیز طی روزهای آینده خارج شوند.

منابع خبری در فوعه و کفریا همچنین صبح امروز با مخابره گزارش هایی از وضعیت انتقال می گویند که 21 اتوبوس داخل این دوشهرک حاضر هستند و انتظار صدور اجازه خروج از سوی تروریست ها را می کشند.

در این بین برخی از تحلیل گران در توضیح چرایی این اخلال از سوی تکفیری ها، معتقدند که تروریست ها میخواهند با توقف خروج شیعیان فوعه و کفریا در توافقی که از قبل با جبهه مقاومت برای خروج تروریست های تحت محاصره در زبدانی و مضایا داشته اند، دست برتر را به دست آوردند و بتوانند تعداد بیشتری از تروریست ها را از این مناطق خارج کنند.

این کارشناسان معتقدند که در صورت ادامه این اخلال، توافق حلب و فرصت استفاده حداکثری از این پیروزی هدر خواهد رفت و جریان مقاومت می بایست برای تحقق بندهای مذاکره شده در خصوص حلب، امتیازاتی در توافق زبدانی و مضایا هم ارائه کند.

ارسال نظر: