درب کمیسیون امنیت ملی مجلس برای استماع فایل اظهارات ظریف باز نشد

کریمی‌قدوسی: مردم باید محتوای سخنان ظریف را بدانند/ظریف باید بگوید چرا در اعتماد به کری اشتباه کرده؟

کدخبر: 2079683

به رغم هماهنگی‌های قبلی، خبرنگاران موفق به ورود به محل تشکیل جلسات کمیسیون امنیت ملی و استماع نوار سخنان ظریف در اعتراف به اشتباه بودن اعتمادش به جان کری نشدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ نشست جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران که به انتشار سخنان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی مبنی بر اعتراف به اشتباه بودن اعتمادش به سخنان جان کری اختصاص داشت، برگزار شد.

در ابتدا کریمی قدوسی در جمع خبرنگاران به توضیح جزئیات نشست نمایندگان با ظریف پرداخت و پس از آن همراه با حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، ابوالفضل ابوترابی نماینده تیران و کروند، اسماعیل سعیدی نماینده تبریز، عباس گودرزی نماینده بروجرد، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و خبرنگاران روزنامه‌ها و خبرگزاری کشور قصد حضور در صحن اصلی کمیسیون را داشت که با درب بسته مواجه شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران با علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت و دبیر کمیسیون هم تماس گرفت که آنها پاسخ تماس نماینده مشهد را ندادند؛ وی در همین زمینه گفت «با اینکه ما صبح هماهنگ کرده بودیم اما درب کمیسیون را باز نمی کنند»

بر اساس این گزارش، قرار بود در این نشست خبرنگاران به اتاق اصلی کمیسیون امنیت ملی رفته و نوار سخنان ظریف را در جلسه روز یکشنبه کمیسیون استماع کنند اما پس از پیگیری‌های مکرر کریمی‌قدوسی درب اتاق اصلی کمیسیون باز نشد.

مردم حتماً باید محتوای سخنان ظریف را بدانند/ظریف باید بگوید چرا در اعتماد به جان کری اشتباه کرده؟

جواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه 4 دی ماه) و پس از پایان نشستش با خبرنگاران که به موضوع انتشار سخنان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره اعتراف به اشتباه کردن در اعتماد به جان کری وزیر خارجه آمریکا اختصاص داشت و پس از آنکه خبرنگاران به رغم هماهنگی‌های قبلی با در بسته اتاق اصلی کمیسیون امنیت ملی جهت استماع نوار سخنان ظریف مواجه شدند در جمع آنان با اشاره به تلاش‌های خود جهت قرار دادن نوار سخنان ظریف در اختیار خبرنگاران که مورد درخواست آنان بوده است، گفت: در پیگیری‌ها به من پاسخ داده شد که فعلاً نوار را نمی‌توانیم در اختیار خبرنگاران قرار دهیم که من گفتم پس فعلا متن آن را پیاده کرده و به آنها بدهیم.

وی ادامه داد: بنده صبح با رئیس کمیسیون و هیأت رئیسه هماهنگ کردم که عده‌ای از خبرنگاران و 20 نفر از نمایندگان جهت استماع سخنان ظریف به کمیسیون بیایند و این موضوع هماهنگ شده بود و در این ساعت همیشه در این اتاق باز بوده است.

کریمی‌قدوسی گفت: تقریباً نیم ساعت است که ما پشت این در ایستاده‌ایم و کسی هم به تلفن جواب نمی‌دهد.

* سخنان ظریف غیر طبقه‌بندی بوده است

وی با تاکید بر اینکه سخنان ظریف غیرطبقه‌بندی بوده و مسائل مطرح شده در آن کاملاً عادی است، خاطرنشان کرد: آن بخشی که احتمال دارد محرمانه باشد حذف می‌کنیم و من هم در جمع‌بندی خود نمی‌آورم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حتماً مردم باید محتوای سخنان ظریف را بدانند و رسانه ملی هم باید این بخش از نوار را با دعوت خود آقای ظریف پخش کند و خودشان توضیح دهند که چرا در اعتماد به جان کری وزیر خارجه آمریکا اشتباه کردید؟ و از این به بعد چه باید بکنید.

* نماینده مجلس حق دارد درباره مذاکرات کمیسیون مصاحبه کند

وی اظهار داشت: این خواسته‌ای به‌جا بوده و جزو وظایف ماست. بر اساس قانون و آئین‌نامه حق داریم درباره مذاکرات کمیسیون مصاحبه کنیم؛ این عین متن آئین‌نامه داخلی است.

کریمی‌قدوسی گفت: مصونیت به نمایندگان در دو جا در قانون داده شده است؛ یکی در صحن علنی و دوم مطرح کردن محتوای کمیسیون‌ها در گفت‌وگو با رسانه‌ها.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما حمایت و نیز حفظ و بقای دستاوردهای عظیم و افزایش وحدت ملی است و جای نگرانی ندارد؛ این نوار حتما باید پخش شود الان من همه محتوای آن را پخش کردم و تا فردا صبح عین متن نوار که پیاده کردم، منتشر می‌کنم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه طبق آئین‌نامه، اکنون دبیر کمیسیون امنیت ملی باید اینجا باشد ولی حضور ندارد، گفت: ایشان تلفن خود را جواب نمی‌دهد و ظاهرا به ایشان دستور دادند که در کمیسیون را ببندند.

منبع: فارس

ارسال نظر: