اصلاحات مواد آزمون و رشته‌های امتحانی کارشناسی ارشد اعلام شد

کدخبر: 2079745

اصلاحات مواد آزمون و رشته‌های امتحانی دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سازمان سنجش آموزش کشور برخی اصلاحات مربوط به مواد آزمون و رشته‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال 96 را اعلام کرد.

با توجه به مصوبات شورای تحول علوم انسانی مبنی بر منسوخ شدن برنامه درسی رشته مدیریت اجرایی در آزمون سال 96 در کد رشته 1148 (مجموعه مدیریت کسب و کار و امور شهری) داوطلبان علاوه بر دروس امتحانی 2 و 3 مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام در جلسه آزمون پس از دریافت دفترچه سئوال می‌توانند از بین مجموعه دروس تخصصی مدیریت و مجموعه دروس ریاضی، یک مجموعه را به صورت انتخابی پاسخ دهند.

برای رشته مهندسی کامپیوتر، گرایش‌های شبکه‌های کامپیوتری و رایانش امن علاوه بر کد رشته امتحانی مهندسی کامپیوتر از کد رشته امتحانی مهندسی فناوری اطلاعات پذیرش می‌شوند.

همچنین در کد رشته امتحانی مجموعه روانشناسی، ضریب درس امتحانی روانشناسی بالینی برای رشته روانشناسی تربیتی از ضریب 2 به صفر تغییر می‌یابد.

در کد رشته 1277 نیز درس شماره 2 شامل ریاضیات (ریاضی عمومی 1 و 2، معادلات دیفرانسیل، آمار و احتمال مهندسی و ریاضیات گسسته) به ریاضیات (ریاضیات مهندسی، آمار و احتمال مهندسی، محاسبات عددی و ساختمان‌های گسسته) با ضریب اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام تغییر یافته است.

داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

ارسال نظر: