زاکانی در دانشگاه ارومیه:

محاکمه سران فتنه، فتنه جدید برپا می‌کند/رفع حصر به نفع دولت نیست/روحانی اسامی کاسبان تحریم را منتشر کند

کدخبر: 2079915

نماینده سابق مردم تهران با اشاره به خواسته‌ بعضی از افراد برای محاکمه سران فتنه گفت: اگر سران فتنه محاکمه و مجازات شوند خود این موضوع فتنه جدیدی برپا می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: علیرضا زاکانی عصر امروز در جمع بسیجیان دانشگاه ارومیه با تشریح ابعاد سیاسی و خارجی فتنه 88 اظهار داشت: در فتنه سال88 سه نوع افراد نقش بازی کردند که باید هریک جداگانه آسیب‌شناسی شده و رفتار منفصلی با هرکدام صورت گیرد.

وی با انتقاد از استفاده از کلمه "سران فتنه" تصریح کرد: این کلمه اوج فاجعه و توطئه را کم می‌کند حال آنکه این یک اتفاق ساده و ملی نبود بلکه یک توطئه جهانی به سرکردگی آمریکا بود و این فتنه فقط یک سر دارد و آن هم خود آمریکا است.

نماینده سابق مردم تهران در سه دوره مجلس شورای اسلامی با استناد به سخنان سفیر آمریکا در بحرین و دیگر مسئولان این کشور بیان کرد: آمریکایی‌ها با تمرین انقلاب‌های رنگی در اوکراین، قزاقستان و چند کشور دیگر درصدد پیاده کردن آن در ایران نیز بودند.

وی افزود: آمریکایی ها در طول سال‌های قبل به این نتیجه رسیده بودند که برای ضربه زدن به ایران باید مردم را فریب داد که توانستند با فریب عده‌ای هشت ماه کشور را به آشوب بکشند.

زاکانی با تبیین سخنان مسئولان آمریکایی در خصوص تحریم‌ها گفت: بنا به اظهارات خود دشمن، عده‌ای برای انتقام از مردم به جهت رای ندادن به نامزد مورد نظر آن‌ها خواستار تحریم کشور شدند.

وی با دعوت از روحانی برای انتشار نام کاسبان تحریم اظهار داشت: مگر امروز تریبون دست دولت روحانی نیست پس چرا اسامی کاسبان تحریم را ذکر نمی‌کند؟ آیا غیر از این است که همان‌ها برای تحریم ایران به آمریکایی‌ها پیغام داده بودند، خودشان همان کاسبان تحریم بودند و هم اینک هم کاسبان برجام‌ هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با معرفی گروه دوم نقش آفرین فتنه سال 88 بیان کرد: گروه دوم برخی رای دهنده‌هایی بودند که می‌گفتند "رای من کو" و این وظیفه نظام اسلامی بود که پاسخ این سوال آنها را بدهد بدون اینکه به حقوق آنان تجاوز شود.

وی با تشریح سومین دسته از اصحاب دخیل در فتنه88 تصریح کرد: سومین گروه، فتنه زیست‌ها هستند که منافع آن‌ها با ایجاد فتنه و آشوب در جامعه تامین می‌شود.

در این مراسم زاکانی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در ارتباط با تلاش دولت برای رفع حصر سران فتنه گفت: هم به نفع دولت نیست که آن اتفاق رخ دهد و هم دولت چنین قصدی ندارد.

وی افزود: آزادی و رفع حصر سران فتنه سبب ایجاد التهاب در جامعه شده و دولت دیگر در چنین جامعه‌ای نمی‌تواند سکان‌داری کند.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اولاً در موضوع حصر، قاعده لطف شامل این افراد شده است و ثانیا اگر آن‌ها محاکمه شده و مجازات شوند صرف این موضوع خود فتنه جدیدی برای فتنه‌‌زیست‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که خواستار محاکمه این افرادند یا بی‌اطلاعند و یا برای نیل به اهداف شوم خویش، خود را ‌بی‌اطلاعی نشان می‌دهند.

ارسال نظر: