ابوالقاسم طالبی:

سالن‌های کافی به فیلم یتیم‌ خانه ایران ندادند/ مخاطب اگر مثل دهه ۷۰ باشد باید فیلم ۵۰ میلیارد تومان بفروشد

کدخبر: 2079916

کارگردان یتیم خانه ایران تاکید کرد: سینما، مدتی آنقدر ساختارشکنی کرد که برخی از متدینان از سینما فاصله گرفتند؛ مخاطب سینمای ما اگر مثل دهه ۷۰ باشد اکنون باید فیلم ما با این تعداد بازدید ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان بفروشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: ابوالقاسم طالبی امشب در جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی یتیم خانه ایران در تالار اجتماعات روزنامه قدس اظهار داشت: کاری به نام آخرین دربار را قرار بود بسازم که مربوط به دوره ناصرالدین شاه تا انقلاب اسلامی بود و همان زمان معمای شاه نیز طرحش ارائه شده بود و البته طرح ایشان نسبت به بنده تکمیل‌تر بود.

وی بیان کرد: به دلایلی آن کار را رها کردم و آقای ورزی یک سریال تاریخی ساخت، اگر می‌خواستم معمای شاه را بسازم شاید به عمر من کفاف نمی‌داد زیرا طولانی می‌شد و تصمیم گرفته شد درباره آن مقطع تاریخی فیلم سینمایی بسازم.

طالبی ادامه داد: اگر دارای دکترای تاریخ نیز باشید درباره این مقطع تاریخی که فیلم ساخته شد اطلاعاتی پیدا نمی‌کردید؛ همان زمان که شروع به خواندن تاریخ کردم به جاهای خوبی رسیدم و نزد آیات عظام نیز رسیدم و کار قشنگی در حال شکل گرفتن بود تا اینکه به مسئله قحطی رسیدم؛ روی این مسئله ترمز و شروع به مطالعه کردم.

وی با اشاره به قحطی 1288 در ایران تصریح کرد: درباره مقطعی که فیلم ساخته شد منبع خاصی وجود نداشت و چیزی نیز گفته نشده بود، در این مقطع تاریخی قیمت اقلام بسیار افزایش پیدا کرده بود و به همین دلیل بسیار علاقه‌مند شدم و حتی می‌خواندم که بسیاری از ساکنان منطقه طالقان برای مثال فوت کرده بودند و وبا گرفته بودند و همین مسئله مرا جذب کرد.

کارگردان سینمای ایران ادامه داد: مقاطع تاریخی متعددی داریم که به آن پرداخته نشده است؛ برای مثال اینکه چرا در یک مقطع تاریخی رضاخان روی کار می‌آید و فردی معترض نمی‌شود و صدایی درنمی‌یاید منبع و صحبتی نداریم.

طالبی تصریح کرد: عمده فیلم‌های ساخته شده از بنده در ارتباط با استعمار انگلیس است و اینها به یکدیگر ارتباط دارد؛ هیچکدام از بازیگران این فیلم اعلام نکردند که از بازی در این فیلم پشیمان هستند و موارد مطرح شده شایعه رسانه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه جوان‌ها باید به میدان بیایند و در این عرصه شروع به فیلمسازی کنند اظهار داشت: اگر فیلم بدی بسازید همه کارگردان را مورد لعن قرار می‌دهند اما فیلمی ساخته شده که استعمار انگلیس را به نمایش می‌گذارد و سبب مرگ 9 میلیون نفر در مقطعی از تاریخ ایران شده است.

کارگردان یتیم خانه ایران تاکید کرد: سینما، مدتی آنقدر ساختارشکنی کرد که برخی از متدینان از سینما فاصله گرفتند؛ مخاطب سینمای ما اگر مثل دهه 70 باشد اکنون باید فیلم ما با این تعداد بازدید 40 تا 50 میلیارد تومان بفروشد.

طالبی تصریح کرد: قشری سینما را کنار گذاشتند اما همه سینما بد نیست و باید برخی از فیلم‌ها مورد حمایت قرار بگیرد؛ سالن‌های کافی در اختیار فیلم قرار نگرفت و از این مسئله گلایه دارم. اسم وزیر ارشاد و معاونانشان را در این مدت نیاوردم. متدینان از این فیلم حمایت کنند، ما در این فیلم حدود 400 نفر کار کردند و 20 هزار هنرور داشتیم و 7 ماه در برف بودیم و دو فصل را گذراندیم.

وی گفت: انگیزه من این بود که این فیلم به هر نحو ممکن باید به اتمام می‌رسد و به نتیجه می‌رسید، پویش‌هایی برای حمایت از فیلم شکل گرفته اما انتظار ما بیشتر از این است.

ارسال نظر: