علیرضا زاکانی:

فیش‌های حقوقی از نظر من و شما نجومی است نه آقایان/ اگر انقلابی‌ها بگذارند این دولت چهار ساله است

کدخبر: 2079917

نماینده سابق تهران در پاسخ به یکی از سوالات دانشجویان مبنی بر اینکه نتیجه انتخابات سال آینده را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: در جایی به مزاح گفتم اگر انقلابی‌ها بگذارند این دولت چهار ساله است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علیرضا زاکانی امشب در نشست پرسش و پاسخ که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دولت کنونی دولتی چهار ساله است چون عدم پایبندی آن را به وعده‌ها را مردم دیدند.

وی با بیان اینکه جامعه فقیر و عقب‌مانده جامعه دینی نیست همچنین جامعه‌ای که در آن توجه به معنویت و مادیات توام صورت نگیرد وجهه اسلامی ندارد، اضافه کرد: اسلام نه‌تنها رهبانیت را بلکه مصرف‌زدگی و غوطه‌وری در رفاه‌زدگی را نمی‌پذیرد و هر دو را ناپسند قلمداد می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که چرا پیرامون مجرمان کرسنت و مهدی هاشمی اعلام جرم نمی‌شود، گفت: آنها پرونده دارند ولی رسیدگی نمی‌شود، الان برخی از مدیران وزارت نفت کسانی هستند که محکومیت دارند، خود وزیر محترم پرونده مفتوح دارد که باید پرسید دست‌اندرکاران سیستم قضایی چرا تسریع در رسیدگی ندارند.

وی با اشاره به اینکه اسناد تخلفات فرزند آقای هاشمی دست سازمان بازرسی و دستگاه قضایی است، ادامه داد: از سال 87 این اسناد در کشورمان وجود دارد ولی قبل از آن محرمانه کرده بودند.

*کرسنت یک کلاه گشاد بود که بر سر ملت رفت

این کارشناس مسائل سیاسی کرسنت را یک کلاه گشادی دانست که بر سر ملت ایران رفت و ادامه داد: خیانت عظیمی به کشورمان شد و دستگاه نظارتی اعلام کرد که 54 میلیارد دلار عدم‌النفع است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اراده دستگاه قضایی برای رسیدگی به این موضوع مستحکم‌شده است و در حال کار کردن بر روی پرونده هستند اما باید به صورت شفاف با مردم در میان گذاشته شود در آن صورت خواهیم دید که این شجره‌ها می‌توانند در بین مردم جایی داشته باشند یا نه؟!

وی در پاسخ به سوالات یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه «حتی اگر آگاه شدیم چه کاری از دست‌مان برمی‌آید وقتی عده‌ای رای خود را به یک بشقاب غذا می‌فروشند»، گفت: واقع امر این است که مردم ما بزرگ‌تر و عزیزتر از آن هستند که رای خود را به این راحتی بفروشند.

زاکانی ادامه داد: اما نکته این است که این قدر من و شما کوتاه آمده و با مردم شفاف حرف نمی‌زنیم که یک عده از کوتاهی ما استفاده کرده و سر سفره حرف‌هایی می‌زنند تا مردم تصور ‌کنند آنها کشور را نجات می‌دهند.

*سهمی در دانشگاه آزاد صرف سیاست می‌شود

یکی از دانشجویان درباره نقش دانشگاه آزاد در فتنه سوال کرد که این طور زاکانی پاسخ داد: سهمی از پول شما دانشجویان دانشگاه آزاد را در سیاست هزینه می‌کنند، در سال 85 که تحقیق و تفحص شد اسناد متقن در این زمینه به دست آمد؛ بخشی از منابع مالی صرف تبلیغات و فعالیت‌های ستادی می‌شود.

وی اظهار داشت: درباره دانشگاه‌ها تحقیق و تفحص صورت گرفت که دانشگاه آزاد اسلامی هم شامل آن می‌شد ولی هیچ وقت فرصت ندادند این تحقیقات را ارائه دهم.

*فیش‌های حقوقی از نظر من و شما نجومی است نه آقایان

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر چرایی عدم پیگیری موضوع فیش‌های نجومی، گفت: این فیش‌ها از نظر من و شما نجومی است، چون می‌بینیم یکی از وزیران عنوان کردند اصلا 2 میلیارد چقدر است که مملکت را معطل آن کرده‌اید.

وی ادامه داد: این حرف درست است، 2 میلیارد برای کسانی که ثروت هزار میلیاردی دارند اصلا مبلغی نیست، که درباره آن چانه زده شود؛ بنابراین در دولت اعتقادی برای برخورد با این موضوع وجود ندارد پس از دستگاه قضایی درخواست داریم که به صورت مستقیم به این موضوع وارد شود چون معلوم است چه کسانی خاطی هستند.

*اگر انقلابی‌ها بگذارند این دولت چهار ساله است

زاکانی در پاسخ به یکی از سوالات دانشجویان مبنی بر اینکه نتیجه انتخابات سال آینده را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: در جایی به مزاح گفتم اگر انقلابی‌ها بگذارند این دولت چهار ساله است.

وی ادامه داد: ملت ما در این سه سال و اندی به وضوح دیده‌اند که دولت به آنچه وعده می‌دهد پایبند نیست و اینکه نخواستند یا نتوانستند خودشان با خدایشان می‌دانند اما خروجی آن چیزی بود که معلوم شد وعده‌های‌شان توخالی بود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: اگر مدبرانه و دقیق به صحنه رقابت وارد شویم این شرایط با انتخاب مردم تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی هر کس تعریف و تمجید کند حق حرف زدن می‌دهند همچنین برای آنهایی که بدون سند و مدرک مسائل را مطرح می‌کنند حق صحبت کردن می‌دهند چرا که می‌خواهند محملی برای حمله ایجاد کنند.

ارسال نظر: