از سوی روابط عمومی بیمارستان امام بهشهر

جزئیات مرگ دختر دانشجو در بیمارستان امام بهشهر اعلام شد

کدخبر: 2080267

روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر، علت مرگ یک دختر دانشجو که به این مرکز درمانی منتقل شده بود را تشریح کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در پی درج خبر مرگ ناگهانی دختر دانشجو در بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر در شبکه‌های اجتماعی، روابط عمومی این بیمارستان با عرض تسلیت و اعلام همدردی با خانواده آن مرحومه، مطالبی را برای روشن شدن اذهان عمومی اعلام کرد.

بیمار خانمی 30 ساله، صبح روز دوشنبه 95/10/6 به علت سردرد ناگهانی بسیار شدید، حرکات اندام‌ها، قفل شدن فک، بالارفتن چشم‌ها(احتمالاً تشنج) توسط همراهان به این مرکز مراجعه کرد و بلافاصله در اتاق احیا بستری و با توجه به اولویت پایداری علائم حیاتی، با حضور سریع پزشک اورژانس تحت اقدامات اولیه قرار می‌گیرد.

در هنگام اقدامات اولیه دچار ایست قلبی و تنفسی شده و با اعلام کد 99، عملیات احیا بلافاصله انجام می‎شود اما بیمار پس از ماساژ قلبی تنفسی و دارویی به احیا پاسخ داده و برای سی‌تی‌اسکن مغزی(در داخل مرکز) ارجاع و پس از آن در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‎شود.

این بیمار، پس از بستری در بخش مراقبت‎های ویژه و در ایست قلبی دوم با وجود عملیات احیا فوت می‌شود که علت آن خونریزی و آسیب وسیع مغزی بوده است.

سردرد ناگهانی یا تاندرکلاب که سبب تشنج بیمار می‌شود، در درجه نخست نشانه بیماری آنوریسم مغزی پاره شده است که سبب خونریزی مغزی خطرناکی به نام خونریزی(ساب آراکنوئید) می‌شود که در این بیمار، احتمالاً آنوریسم بزرگ و خونریزی وسیع بوده که در مدت 30 دقیقه سبب تورم وسیع مغزی و گشاد شدن و خونریزی در بطن‌های مغزی شده است، آئوریسم مغزی بدون علائم در 2-1 درصد افراد سالم ممکن است وجود داشته باشد و بدون علامت بماند که مهم‎ترین عامل پارگی آنوریسم مغزی است.

ارسال نظر: