نویسنده و کارگردان فیلم "یتیم خانه ایران":

ورود ائمه جماعات به سینما امتیاز مثبتی برای هنر هفتم است/ استقبال مردم از اکران "یتیم‌خانه ایران" خوب بود

کدخبر: 2080270

ابوالقاسم طالبی ورود ائمه جماعات به سینما را امتیاز مثبتی برای هنر هفتم برشمرد و گفت: حمایت‌های نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی از این فیلم سینمایی قابل تقدیر است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: ابوالقاسم طالبی امشب در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پردیس سینما هویزه مشهد با اشاره به اینکه نگارش فیلم‌نامه «یتیم‌خانه ایران» در طول 4 سال انجام‌شده است اظهار داشت: علاوه بر اینکه ساخت این فیلم حدود 5 سال طول کشید، پیش‌تولید، تدوین و ترکیب صدای آن نیز زمان بسیاری برد.

وی در خصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر در سال گذشته تأکید کرد: فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» در بخش غیررقابتی این جشنواره شرکت کرد و دلیل حضور آن نیز وجود مردمی علاقه‌مند به سینما بود اما متأسفانه در این جشنواره مهم هنر هفتم در ایران، تماشاگران و فعالان عرصه هنری به تعداد کم در خصوص این‌گونه آثار انصاف دارند.

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «یتیم‌خانه‌ ایران» جشنواره فیلم فجر را رخدادی ملی و متعلق به همه مردم برشمرد و گفت: در همه دوره‌های جشنواره فجر با آثار هنری‌ زیادی با موضوعات مختلف حضور داشتم، اما در جشنواره فیلم فجر امسال اثری ندارم.

طالبی با ابراز خرسندی نسبت به اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای اکران فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» در مشهد بیان کرد: با وجود اینکه این فیلم در تهران، تبلیغات خوبی نداشت و برخی از تماشاگران دیدگاه غیرمنطقی نسبت به این فیلم داشتند، اما درمجموع استقبال مردم از اکران فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» خوب بود.

وی فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» و ورود ائمه جماعات به سینما را امتیاز مثبتی برای هنر هفتم برشمرد و گفت: حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی از این فیلم سینمایی قابل‌تقدیر است.

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» با اشاره به اینکه از مجموع 80 میلیون جمعیت ایران باید 3 میلیون نفر به رفتن به سینما علاقه‌مند باشند یادآور شد: در این خصوص، تنها 600 هزار نفر به‌ویژه جوانان همواره برای تماشای فیلم‌های سینمایی به سینما می‌روند.

طالبی به لزوم ایجاد ذائقه مناسب برای تماشاگران سینما تأکید کرد و افزود: حضور پررنگ مخاطبان و برخی گروه‌های خاص همچون روحانیون و ساکنان حاشیه شهر به فعالان عرصه هنر هفتم امید می‌دهد.

گفتنی است؛ نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» ساعتی را با تماشاگران در اکران ساعت 17 این فیلم در پردیس سینما هویزه گذراند و در پایان با شعار «مرگ بر انگلیس» توسط مردم بدرقه شد.

ارسال نظر: