در نشست امروز مجلس

وزارت نیرو موظف به تأمین آب شیرین‌کن در شهرهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان شد

کدخبر: 2080324

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای وزارت نیرو را مکلف به تأمین آب شیرین‌کن در شهرهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه و در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه ماده ۴۶ این لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این ماده، دولت مکلف است اقدامات لازم را با رعایت سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در جهت اصلاح نظام بهره برداری آب آشامیدنی و بهره‌وری استحصال و بهره وری مصرف آن را حداقل معادل ۳۰% درصد ارتقاء دهد و نیز حداقل ۳۰ % آب آشامیدنی مناطق جنوبی کشور را از طریق شیرین کردن آب دریا تا پایان برنامه تامین نماید.

به موجب تبصره این ماده وزارت نیرو موظف است تا پایان برنامه تمهیدات لازم را در جهت تامین، طراحی و ساخت حداقل معادل ۷۰% آب شیرین‌کن‌های مورد نیاز در شهرهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان را از طریق خرید تضمینی آب شیرین شده و نیز مدیریت هوشمند و تجمیع خرید آب شیرین کن از طریق انتقال فناوری به داخل انجام دهد . مدیریت انتقال فناوری از طریق جهاد دانشگاهی ، دانشگاهها، مراکز پژوهشی و شرکت های دانش بنیان می توانند انجام می شود.

نمایندگان مجلس با ۱۵۳ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر ماده ۴۶ لایحه برنامه ششم را به تصویب رساندند.

همچنین بند (ب) ماده ۴۶ در مورد عوارض حاصل از چشمه‌های آب معدنی و درمانی نیز با رأی نمایندگان برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

دولت مکلف به تغییر ساختار مصرف آب شرکت های فولادی و معدنی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز چهارشنبه پارلمان، در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با الحاق یک بند به ماده 45 این لایحه موافقت کردند که براساس این مصوبه دولت مکلف به تغییر سیستم خنک کنندگی شرکت های فولادی از طریق استفاده از پساب های فاضلاب شد.

در بند الحاقی مذکور آمده است: دولت مکلف است اقدامات لازم را تا پایان برنامه نسبت به تغییر ساختار مصرف آب شرکت های فولادی و معدنی و آلیاژی و اصلاح سیستم خنک کنندگی، شستشوی مواد خام اقدام نمایید.

ارسال نظر: