در حاشیه نشست کار گروه ارتقاء توسعه فنی فوتبال؛

ساکت: استعدادیابی در حوزه دروازه‌بانی در دستورکار قرار گرفت

کدخبر: 2080401

رئیس سازمان تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال گفت: مصوبات لازم تنظیم و قرار شد تا کار سازمان یافته‌ای در موضوع استعدادیابی در حوزه دروازه‌بانی و آکادمی دروازه‌بانی و همچنین پیش‌بینی این امر در نظام آکادمی باشگاه‌ها به صورت تخصصی صورت بگیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمدرضا ساکت - رئیس سازمان تیم های ملی فدراسیون فوتبال گفت: نشست کار گروه ارتقاء توسعه و فنی فوتبال امروز با حضور بنده، دکتر صوفی‌زاده، دکتر خداداد، مرتضی محصص، فریدون معینی، سهیل مهدی، امیرحسین فتاحی، رضا عبدی، جلال بشرزاد و اسماعیل اردلان برگزار شد.

وی در ادامه بیان کرد: دستور کار این جلسه بحث بررسی و ارتقا سطح دروازه‌بانی در فوتبال کشور و تیم‌های ملی بود که نکات و برنامه‌های پیشنهادی اسماعیل اردلان و جلال بشرزاد در این رابطه ارائه و به بحث و بررسی گذاشته شد.

رئیس سازمان تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: مصوبات لازم تنظیم و قرار شد تا کار سازمان یافته‌ای در موضوع استعدادیابی در حوزه دروازه‌بانی و آکادمی دروازه‌بانی و همچنین پیش‌بینی این امر در نظام آکادمی باشگاه‌ها به صورت تخصصی صورت بگیرد.

ساکت ادامه داد: مقرر شد تا کمیته آموزش در موضوع تربیت مربیان ویژه دروازه‌بانی اقدامات سازنده‌ای را انجام دهند و در حوزه مسائل مربوط به آکادمی استان‌ها و باشگاه‌ها، آیین‌نامه‌های مربوطه را مورد بررسی قرار دهند. ضمن اینکه مواردی که در جلسات قبلی مطرح شده بود، مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: قرار شد تا در جلسه آتی، کمیته آموزش حضور داشته باشد و در اتباط با مسائل آموزشی و ارتقا مربیان توضیحاتی را ارائه دهد. ضمن اینکه در رابطه با مدرک A مربیان بانوان درخواست برنامه‌ریزی بیشتری را داریم تا بتوانیم در این قسمت نیز عملکرد قابل قبولی داشته باشیم. همچنین پرورش مربیان بانوان در قسمت دروازه‌بانی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در پایان گفت: در ارتباط با تیم‌های ملی و رده‌های پایه و بانوان نیز بحث و بررسی‌های مختلفی صورت کرد. اما در مجموع ارتقا و دانش سطح دروازه‌بانی و تنظیم تقویت برنامه رشد و توسعه در این قسمت از مهم‌ترین نکاتی بود که در جلسه فوق بررسی شد.

ارسال نظر: