دولت بحرین از آزادی "نبیل رجب" خبر داد

کدخبر: 2080408

دولت بحرین رئیس مرکز حقوق بشر این کشور را که برای چندمین بار بازداشت کرده، آزاد می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: دستگاه قضائی بحرین با آزادی «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر این کشور از زندان موافقت کرد.

نبیل احمد رجب فعال حقوق بشر و رئیس مرکز حقوق بشر بحرین است که دولت فعالیت این مرکز را ممنوع اعلام کرده است. نبیل عضو مشورتی سازمان بین‌المللی دیدبان حقوق بشر در بخش خاورمیانه و شمال آفریقای این سازمان نیز هست.

دادگاه بحرین ظهر امروز چهارشنبه با آزادی نبیل رجب موافقت کرد اما رأی به ممنوعیت سفر نبیل او داد و همچنین تصمیم گرفته شد ادامه جلسه رسیدگی به پرونده وی و استماع ادله دادستانی کل به روز ۲۳ ژانویه (۴ بهمن) موکول شود.

روزنامه الوسط بحرین در پایگاه اینترنتی خود نوشت که جلسه امروز دادگاه با حضور نبیل رجب به منظور بررسی مطالب منتشر شده وی در صفحه توییتر برگزار شد و هیئت منصفه دادگاه به اظهارات رجب گوش فرا داد.

«نبیل رجب به دلیل انتقاد از استمرار جنگ علیه یمن (و همکاری منامه با عربستان) با مجازات حبس 15 ساله مواجه است.

سال گذشته، ششم ژوئن سال گذشته (2015) نیز دولت بحرین نبیل رجب را به اتهام اهانت به مردم یکی از محلات بحرینی که رابطه نزدیکی با خاندان حاکم دارد به زندان انداخته اما 13 ژوئیه همان سال او را آزاد کرده بود.

دولت بحرین سران مخالفان سیاسی را به اتهام‌های مختلف مثل شیخ علی سلمان (رئیس جنبش الوفاق) یا بازداشت و به زندان‌های چندین ساله محکوم کرده یا مانند شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین، در منزل خود محاصره کرده است.

ارسال نظر: