علیرضا زاکانی:

تکذیب اعترافات وزیر خارجه دورویی بود/ اگر بنا بر عقیم کردن باشد، غارتگران اموال ملت ایران باید عقیم بشوند

کدخبر: 2080428

نماینده سابق مجلس گفت: به آقایان توصیه می‌کنیم از اعتماد کردن به دشمن دست بردارند، وزیر خارجه در کمیسیون امنیت ملی اظهار پشیمانی کرد و گفت که اشتباه کردم به آمریکا اعتماد کردم، اما در بیرون از کمیسیون دورویی و تکذیب کردند، واقعیت‌های تلخ را بیان می‌کنند و وقتی می‌بینند به ضرر سیاسی آن‌ها است، تکذیب می‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علیرضا زاکانی چهارشنبه شب در اجتماع پرشور حامیان انقلاب اسلامی در حسینیه جماران با بیان اینکه اصلاحات در ادوار مختلف طرح صیانت از آرا را دنبال کرده است، اظهار داشت: اوج مخالفت‌ها سال 88 با اصل نظام بود و اعلام کردند رئیس جمهور نشویم، تقلب شده است. وی افزود: حتی یکی از سران فتنه گفته بود چه پیروز شویم و چه شکست بخوریم نقشه خود را دنبال می‌کنیم و با شکست باید مردم را به خیابان آورد. نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اساس آشوب‌گری در سال 88 را نفوذ و قدرت‌طلبی توسط افراد با سابقه مسؤولیت در کشور خواند و تأکید کرد: سران فتنه در سال 88 هرگز نتوانستند برای ادعای تقلب خود سند بیاورند.

* زاکانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر پایه انگیزه الهی شکل گرفت و مردم با انسجام و یکپارچگی خود در صحنه‌های انقلاب، انقلاب الهی را آفریدند.

وی با بیان اینکه 9 دی تجلی دوباره این انگیزه الهی بود، اضافه کرد: برخی آمده بودند اساس انقلاب اسلامی را هدف‌گذاری کنند و اصل انقلاب اسلامی را توانستند تا لب پرتگاه ببرند، اما دست غیبی و عنایت الهی از آستین مردم بیرون آمد و سیاهی را از دامن انقلاب اسلامی شست.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: منافقین، عناصر دیگر و ملی مذهبی‌ها که اعتقاد غربی دارند و از امام و مردم ناراحت بودند، به عنوان ضد انقلاب در مقابل انقلاب صف‌‌آرایی کردند و تنها برخی‌ها از باب خوف و طمع، انقلاب اسلامی را همراهی می‌کردند.

زاکانی اضافه کرد: در گذشته عده‌ای از افراد که در چهره نفاق‌گونه، خود را پنهان کرده بودند و از باب طمع همراهی خود را با انقلاب نشان دادند و چهره انقلابی داشتند در کنار کسانی که در مسیر انقلاب نتوانستند سختی‌های حرکت در مسیر حق را تحمل کنند و یا کسانی که چرب و شیرینی دنیا آن‌ها را فریب داده بود با دنیازدگی از انقلاب اسلامی جدا شدند و سبب ریزش‌های انقلاب شدند.

* در فتنه 88 پیوستگی بین ضدانقلاب و ریزش‌های انقلاب مشاهده شد

وی ادامه داد: در فتنه 88 پیوستگی بین ضد انقلاب و ریزش‌های انقلاب اسلامی رخ‌نمایی کرد، اساس و انگیزه الهی را نشانه رفتند، بنابراین این یک دسیسه ساده‌ای نبود، بلکه یک برنامه‌ریزی دقیق و مهم برای براندازی نظام اسلامی داشتند که سالیان سال تلاش کردند، زمینه‌های آن را فراهم کنند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در سال 76 رئیس جمهور وقت قبل از انتخابات داعیه سلامت انتخابات را داشت و در نماز جمعه مردم و مسؤولان را توصیه به رعایت سلامت کرد و یک گره ذهنی در اذهان مردم ایجاد شد.

زاکانی اظهار کرد: قبل از این گره ذهنی، سعی شده بود که با تغییر قانون اساسی رئیس جمهور وقت را برای بار سوم انتخاب کنند، اما مقام معظم رهبری ایستادند و فرمودند که شما حق ندارید قانون اساسی را تغییر بدهید، وقتی این مسیر به ناکامی انجامید و نتوانستند عرصه قدرت‌طلبی خودشان را حتی با تغییر قانون اساسی حفظ کنند، بنابراین این گره را در اذهان مردم ایجاد کردند.

وی بیان کرد: خود افرادی که مجری انتخابات بودند، اعلام کردند سلامت را حفظ کنید و با این کار ابهامات را در جامعه ایجاد کردند و در ادامه مسیر، وقتی دیدند که عرصه تنگ شده است و صیانت و نظارت بر انتخابات توسط شورای نگهبان مانع است، آمدند و از هر وسیله‌ای استفاده کردند تا شورای نگهبان و این مرجع رسیدگی به انتخابات را از میدان بیرون کنند و شعار دادند و هرچه می‌توانستند علیه شورای نگهبان اظهار کردند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: آن‌ها اعلام کردند که انتخابات ما انتخابات آزاد نیست، اما در شوراهای دوم در سال 81 در نهایت بی‌انصافی، تهمت‌هایی به شورای نگهبان زدند و مأمنی درست شد تا همه کسانی که مشکلات متعدد دارند و بر غافله انقلاب تاخته‌اند و از انقلاب جدا شده بودند، بیایند در معرض رأی مردم قرار بگیرند و با خیال راحت انتخابات را با حضور ملی مذهبی‌ها برگزار کردند، اما هوشیاری و بصیرت مردم دست رد به سینه آن‌ها زد.

زاکانی عنوان کرد: در پایان مجلس ششم تحصن کردند برای اینکه در مقابل حق قانونی مردم بایستند و نگذارند این حق قانونی که برگزار شدن انتخابات در موعد مقرر است، انجام شود، اما مقام معظم رهبری ایستادند و گفتند که نباید یک روز انتخابات به تعویق بیفتد.

وی تبیین کرد: عناصر فتنه محورشان این بود که ما باید با تحریم مشارکت مردم در انتخابات، مجلس هفتم را به زیر 30 درصد بیاوریم و مشروعیت نظام اسلامی را زیر سؤال ببریم، اما مردم هوشمندانه به صحنه آمدند و دست رد به سینه آن‌ها زدند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در انتخابات سال 84 مجدداً با اینکه کارگزاران و مسؤولان انتخابات عناصر دوم خردادی بودند، اما آقایان هاشمی و کروبی سلامت انتخابات را زیر سؤال بردند و این گره ذهنی ایجاد شده در سال 76 توسط آقای هاشمی در سال 84 تقویت و زمینه‌ای برای سال 88 شد.

زاکانی مطرح کرد: در سال 88 از 9 ماه قبل از انتخابات کمیته صیانت از آراء تشکیل دادند و در این کمیته از قبل اعلام کردند که بنا است در انتخابات تقلب صورت بگیرد، روز به روز که به انتخابات نزدیک می‌شدیم و التهابات در جامعه اتفاق می‌افتاد، حکایت از این کمیته بود و برنامه گسترده‌ای برای نظام اسلامی و مردم در نظر گرفتند.

وی ادامه داد: این عناصر با برنامه‌ریزی دقیق بنا داشتند تا در صورت پیروزی، محدودیت‌های جدی برای مقام معظم رهبری در منطقه و جهان ایجاد کنند و سپس این محدودیت‌ها را با فشار اعمال کنند و یا اگر پیروز نشدند با آشوب‌گری، اصل انتخابات را مخدوش جلوه دهند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عناصر فتنه از قبل می‌گفتند ما پیروز هستیم و اگر پیروز نشویم تقلب شده است، افزود: این‌ها اگر پیروز می‌شدند و یا شکست می‌خوردند به ادامه آشوب‌گری خود می‌پرداختند، اما به لطف خدا و با حضور پرشور مردم بابصیرت در جامعه، رأی نیاوردند و راه دوم که آشوب‌گری بود، پیش گرفتند.

زاکانی، اساس آشوب‌گری در فتنه را دو نکته عنوان کرد و گفت: نخستین این اساس آشوب‌گری، نفوذ و سناریوی جهانی علیه انقلاب اسلامی بود و دیگری قدرت‌طلبی و دنیاطلبی توسط افرادی که سابقه و مسؤولیتی در کشور داشتند، بود.

وی خاطرنشان کرد: از عناصر این فتنه پرسیدند که دلایل شما برای اینکه مدعی تقلب هستید چیست؟ که آقای هاشمی دو دلیل داشت، اما مشخص شد این ادعا اشتباه است و موسوی نیز اظهار کرد که ایستادن من به این دلیل است که 13 میلیون نفر از من عبور نکنند، بنابراین دلیل وی نیز رد شد در ادامه آقای کروبی گفت چون که بار نخست بنده 4 میلیون رأی آوردم و بار دوم 300 هزار رأی آوردم حتماً تقلب شده است، این دلایل کجا حقانیت است؟

* در نگاه برخی مردم تنها زینت‌المجالس هستند نه صاحبان انقلاب

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم تا وقتی خوب هستند که به عده خاصی رأی بدهند و اگر مردم به این عده رأی ندادند هرچه از دهان آن‌ها بیرون بیاید می‌گویند، در نگاه آن‌ها مردم زینت مجالس‌اند و صاحبان انقلاب نیستند.

زاکانی با بیان اینکه تا وقتی مردم با آن‌ها هستند مردم ارزش دارند، اما اگر مردم با آن‌ها نباشند انواع و اقسام توهین‌ها را می‌کنند، تصریح کرد: اخیراً مسؤولی از این دولت به مردم استان‌ها و شهرستان‌ها توهین کرد و وقتی دلیل کسانی که در استان‌ها مورد نظر دولت بودند رأی نیاوردند را جویا شدند گفت که به علت توسعه‌نیافتگی بود و در ادامه نیز با توهین‌ها به مردم پاسخ این سؤال را داد.

وی اضافه کرد: فتنه‌گران ملت را متهم به تقلب کردند و با لجاجت تمام در مقابل نظام ایستادند، ذهن برخی‌ها را خدشه‌دار کردند تا آن‌ها نسبت به نظام بدبین شوند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عامل نفوذ با قدرت‌طلبی دست به دست هم داد تا فتنه 88 را به وجود آورند، آمریکایی‌ها رسماً اعلام کردند که ما تحریم می‌کنیم و این تحریم حداکثر و حداقل را در برمی‌گیرد و آمریکا‌یی‌ها در ادامه گفتند که مردم یا علیه ایران قیام کنند و یا اگر علیه نظام شورش نمی‌کنند به سمت آقایان موسوی و خاتمی بروید تا فشار را از روی شما برداریم.

* برخی در زمان جنگ، پول برای بعد از جنگ جمع می‌کردند

زاکانی تصریح کرد: برخی از فرهنگ جهاد و شهادت می‌ترسند؛ یا این‌ها عامل هستند یا کسانی هستند که ناخواسته راه دشمن را باز می‌کنند، با رجوع به سیره و روش شهدا مرد را از نامرد تشخیص می‌دهیم و در دفاع مقدس برخی به جبهه رفتند و برخی نیز پول برای بعد از جنگ جمع کردند.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس عده‌ای کاسبی کردند، گفت: ما به شهدا به عنوان یک الگو و اسوه نگاه می‌کنیم، چرا برخی می‌ترسند از اینکه شهدا الگو و اسوه آ‌ن‌ها باشند؟ این‌ها می‌خواهند نمادهای آمریکایی در جامعه ما اسوه باشند، مسؤولی که از شهدا می‌ترسی آیا جرأت کردی دست به سیم خاردار بزنی؟

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی‌ها برای اینکه به مسؤولیت برسند، همدیگر را تیکه تیکه می‌کنند و هیچ رحمی به بیت‌المال ندارند؛ آیا این فرهنگ انقلاب اسلامی است؟

زاکانی افزود: عده‌ای می‌خواهند با دفن شهدا، چراغ هدایت در دانشگاه‌ها روشن نشود و امروز از یاد و خاطره شهدا می‌ترسند، ما مستحق مجازات هستیم، چراکه عده‌ای انتظار دارند که همیشه به آن‌ها رأی بدهیم و هر غارتگری که خواستند انجام بدهند و ما نیز سکوت کنیم.

* تکذیب اعترافات وزیر خارجه از اعتماد به آمریکا در بیرون از کمیسیون امنیت ملی مجلس نوعی دورویی بود

وی با تأکید بر اینکه عده‌ای از مسؤولان در داخل کشور درک درستی از رهبری ندارند، عنوان کرد: اگر مقاومت در منطقه نبود، باید منتظر انواع و اقسام جنایت‌ها و سر بریدن‌ها در شهرهای کشور می‌بودیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: به آقایان توصیه می‌کنیم از اعتماد کردن به دشمن دست بردارند، وزیر خارجه کشور در کمیسیون امنیت ملی اظهار پشیمانی کرد و گفت که اشتباه کردم به آمریکا اعتماد کردم، اما در بیرون از کمیسیون دورویی و تکذیب کردند، واقعیت‌های تلخ را بیان می‌کنند و وقتی می‌بینند به ضرر سیاسی آن‌ها است، تکذیب می‌کنند.

زاکانی با بیان اینکه 9 دی افتخار بزرگ برای ما است و این روز را باید هر ساله در ذهن خود مرور کنیم، تصریح کرد: دولت وعده اصلاح اقتصادی را 100 روزه می‌دهد و دلاری که به واسطه برخی خودپرستی‌ها در سال 91 و 92 دچار تنش شده است را تثبیت می‌کنیم، اما امروز وضعیت دلارها مشخص است.

* نورچشمی‌ها باید عقیم شوند

وی با بیان اینکه اخیراً مشخص شده که عده‌ای در گورها می‌خوابیدند، گفت: امروز وضعیت گورخواب‌ها هم مشخص است و در ادامه برخی توصیه می‌کنند که گورخواب‌ها را باید عقیم کنید، اگر بنا است کسی عقیم شود، نورچشمی‌ها را عقیم کنید، آن‌هایی که با غارت و فشار، اموال ملت را غارت می‌کنند باید عقیم شوند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: ما نیاز به سرخم کردن مقابل آمریکا نداریم، عده‌ای که سرخم کنند، خودشان دچار ضرر می‌شوند و گردی بر انقلاب نمی‌نشیند.

ارسال نظر: