آیت‌الله صدیقی:

حماسه ۹ دی، تجلی خون امام حسین(ع) و حماسه معجزه‌آسا است

کدخبر: 2080454

امام‌ جمعه موقت تهران گفت: حماسه ۹ دی، تجلی خون امام حسین(ع) و حماسه معجزه‌آسایی است که می‌توان دست امام زمان(عج) را به‌ وضوح در این جریان دید.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج مداحان، ‎آیت‌الله کاظم صدیقی در هفتمین همایش هم‌اندیشی ستایشگران نخبه اهل‌بیت‌(ع) که عصر امروز در محل هتل نخل مشهد برگزار شد، گفت: حماسه 9 دی، تجلی خون امام حسین(ع) و حماسه معجزه‌آسایی است که می‌توان دست امام زمان(عج) را به‌ وضوح در این جریان دید.

‎وی با اشاره به اینکه خدای متعال چند پایگاه برای هدایت و سعادت به ما مرحمت کرده است، افزود: یکی از این پایگاه‌ها عقل است که حجت خداست و کسی که شعر و داستان می‌خواند، اگر پایگاه عقلانی نداشته باشد ضرر کرده چراکه دین ما بر پایه عقل است و بر شعور، تفکر و عقل در قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) بسیار تأکید شده است.

‎امام‌ جمعه موقت تهران دومین پایگاه را وحی الهی و قرآن کریم معرفی و تصریح کرد: قرآن تجلی اعظم پروردگار متعال است که در آیات الهی بارها تشویق به قرائت و تدبر در آن شده است، و واعظ، مداح و شاعر اهل‌بیت(ع) باید انس قرآنی داشته باشد.

‎آیت‌الله صدیقی پایگاه سوم را تلاوت قرآن معرفی و خاطرنشان کرد: پایگاه سوم تلاوت قرآن است مثلاً امام حسین(ع) قرآن ناطق بود بنابراین مداحان ما باید هر‌جا که می‌روند قرآنی باشند و فضا را قرآنی کنند.

‎وی با اشاره به پایگاه حدیث گفت: حدیث پایگاهی است که دل را احیا می‌کند و مداحان و ذاکران که مشعل‌های محفل حسینی هستند، باید با احادیث مأنوس باشند‌ چراکه حدیث، اعتقادات، اخلاقیات و رفتار ما را تنظیم می‌کند.

صدیقی با اشاره به سخن آیت‌الله بهجت که تأکید کردند «هرچه برای مردم می‌گویی خودت هم شنونده باش»، گفت: بنابراین به‌عنوان مداح اهل‌بیت(ع) فقط به فکر راضی کردن مستمع نباشیم تا دوباره ما را دعوت کنند چراکه ما نوکر اهل‌بیت(ع) هستیم‌.

‎امام‌جمعه موقت تهران پرهیز از بدعت را ضرورت دانست و گفت: در مجلس ائمه اطهار(ع) باید اهل‌بیت(ع) و معصومان گوینده باشند و مداح و واعظ بلندگوی آنان باشند.

صدیقی افزود: زیارت‌نامه‌ها سبب خداشناسی، پیغمبر شناسی، امام شناسی، خودشناسی و حتی دارو و مرض‌شناسی می‌شوند و در واقع همه‌چیز را در برمی‌گیرند و در همین راستا مداحان و وعاظ اهل‌بیت(ع) باید ترویج دعاها را دنبال کرده و دیگران را به خواندن ادعیه و زیارت‌نامه‌ها تشویق و خود نیز بدان عمل کنند.

‎وی در پایان خطاب به مداحان و ذاکران گفت:ضرورت حضور در دستگاه امام حسین(ع) اخلاص است و در مجلس اهل‌بیت(ع) نوکر باشید و ادعای آقایی نداشته باشید و سنگر اخلاص سبب رهایی از شر شیطان می‌شود.

ارسال نظر: