در ادامه تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو

آمریکا ۳۵ دیپلمات روس را اخراج کرد/ اوباما: این همه پاسخ ما به روسیه نیست

کدخبر: 2080566

اوباما که روسیه را به تقلب در انتخابات به نفع ترامپ محکوم کرده، دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روس و تحریم رئیس سازمان اطلاعات روسیه را امضاء کرد و گفت "این همه پاسخ ما به روسیه نیست."

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در ادامه تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر دخالت ادعایی روس‌ها در انتخابات آمریکا به نفع ترامپ، آمریکایی‌ها موضعی سرسختانه گرفتند و جمعی از دیپلمات‌های روس را اخراج کردند.

آنطور که خبرگزاری اسپوت‌نیک گزارش داده، در اولین اقدام، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا 6 مقام و 5 نهاد و شرکت روسی را به دلیل دست داشتن در «اقدام شرورانه سایبری علیه منافع و امنیت ملی آمریکا» تحریم کرد.

دولت اوباما مدعی است که هکرهای روسی به دستور مقامات دولت این کشور، به سامانه الکترونیکی انتخابات آمریکا حمله کرده‌اند و به نفع دوست آقای پوتین، یعنی دونالد ترامپ گام برداشته‌اند. دولت روسیه بارها از آمریکایی‌ها خواسته مدرک ارائه کنند.

در فهرست تحریمی‌های امشب وزارت خزانه‌داری آمریکا، 6 فرد و 5 نهاد از جمله سرویس فدرال امنیت روسیه دیده می‌شوند.

آمریکایی‌ها همچنین گفته‌اند که جزئیات فنی حملات هکرهای روسی را افشا می‌کند تا دیگر کشورها بتوانند در برابر آن از خود دفاع کنند.

اوباما و دولتمردانش البته به این تحریم بسنده نکرده‌اند و دستور اخراج 35 دیپلمات روس مستقر در واشنگتن و فرانسیسکو هم صادر شده؛ یک مقام بی‌نام به رویترز گفته که این افراد در پاسخ به «آزار دیپلمات‌های آمریکایی در مسکو» اخراج شده‌اند و 72 ساعت وقت دارند که خاک آمریکا را ترک کنند.

آمریکا همچنین دو ساختمان متعلق به دولت سوریه در مریلند و نیویورک را تعطیل کرده و گفته که این دو ساختمان، به مراکز فعالیت اطلاعاتی بدل شده بوده است.

پس از این اقدام، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا بیانیه‌ای هم داد.

در این بیانیه اوباما تهدید کرده که این اقدامات، «تمام پاسخ ما به روسیه» نیست. وی همچنین گفته که «همه آمریکایی‌ها باید نسبت به اقدامات روسیه هوشیار باشند.»

ارسال نظر: