عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد:

کوتاهی دستگاه‌های دولتی در مورد معضل گورخواب‌ها/ دولت در مورد بودجه اختصاص یافته برای آنها پاسخ دهد

کدخبر: 2080603

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کوتاهی دستگاه‌های دولتی درباره معضل اجتماعی گورخواب‌ها محرز است، گفت: دستگاه‌های متولی رفع معضلات اجتماعی باید در مورد بودجه دریافتی در این خصوص پاسخ دهند چرا که اقدام خاصی را در مورد آنها انجام نداده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی کرد در گفت‌وگو با فارس ، در مورد برخورد خشن با گور خواب‌های گورستان نصیرآباد شهریار و عدم انجام مسئولیت دستگاه‌های متولی گفت: معضلات اجتماعی را باید کمیته‌های اجتماعی که زیر مجموعه وزارت کشور هستند بررسی و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: کارتن‌خواب‌ها و معتادین به دلیل اینکه بخشی از معضلات اجتماعی هستند باید توسط سازمان بهزیستی و دستگاه‌های متولی امر اجتماع شناسایی و در ساختمان‌هایی که برای بازتوانی این افراد در نظر گرفته شده‌اند نگهداری و مراحل ترکشان را بگذرانند.

کُرد خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که فرمانداری، بخشداری و استانداری وجود دارد اینکه دستگاه‌های دولتی نسبت به معضلات اجتماعی پاسخگو نباشند غیر قابل قبول است چرا که این دستگاه‌ها فعالیت‌های عمرانی را به خوبی انجام می‌دهند اما نسبت به رفع معضلات اجتماعی کوتاهی می‌کنند.

نماینده خاش، میرجاوه و نصرت‌آباد در مجلس تصریح کرد: بزرگترین معضل جامعه فعلی ما کارتن خواب‌ها، اعتیاد و اخیراً هم گورخوابی است که باید اولویت اصلی جامعه و تصمیم‌گیرندگان رفع این معضل باشد ضمن اینکه کاملاً محرز است که متولی این امر دولت و قوه مجریه است.

نایب رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس تصریح کرد: وقتی دولت و دستگاه‌های متولی هرسال بودجه‌های خاصی را برای رفع معضلات اجتماعی دریافت می‌کنند باید به افکار عمومی پاسخ دهند که چه اقداماتی را انجام داده‌اند ضمن اینکه در قبال نقاط ضعف خود نیز پاسخگو باشند.

وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در رابطه با مسئله گورخواب‌ها پاسخگوی افکار عمومی باشد ضمن اینکه دستگاه‌های حمایتی هم نباید از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کند که سازمان بهزیستی در رأس آن است.

این نماینده مستقل مجلس افزود: اینکه باز گورخواب‌ها به عنوان یک معضل اجتماعی با ضرب و شتم و زور برخورد شود ظلم به جامعه است زیرا در حالی که ما برای سامان دادن کشور و نخبگان برنامه داریم برای ساماندهی معضلات اجتماعی هم باید برنامه داشت.

ارسال نظر: