در حال تکمیل// حمله تروریستی "بابانوئل" به باشگاه شبانه استانبول در شب آغاز سال نو میلادی

۱۶ خارجی در بین ۳۹ کشته/ ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا حمله استانبول را محکوم کردند + فیلم و تصاویر

کدخبر: 2080846

در تیراندازی مهاجمان در یک باشگاه شبانه در استانبول ترکیه، دست کم ۳۹ نفر کشته و ۶۹ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین » آخرین خبرها از حمله تروریستی استانبول به شرح زیر است:

12:51- قشقاوی: گزارشی از حضور شهروندان ایرانی در بین زخمی‌ها و کشته‌شدگان استانبول دریافت نکرده‌ایم

حسن قشقاوی، معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور اعلام کرد: تاکنون گزارشی از مقامات ترکیه مبنی بر حضور شهروندان ایرانی در بین زخمی ها و کشته شدگان حادثه تروریستی بامداد یکشنبه در استانبول دریافت نکرده ایم و امیدواریم هیچ ایرانی در بین کشته شدگان و مجروحان این حادثه مسلحانه نباشد.

12:32- اردوغان: حمله به استانبول، بی‌ارتباط با حوادث منطقه نیست

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد حمله تروریستی به باشگاه شبانه در استانبول، بی‌ارتباط با حوادث منطقه نبوده و هدف آن بی‌ثبات کردن و برهم زدن آرامش ترکیه است.

اردوغان طی بیانیه‌ای مکتوب با اعلام اینکه ترکیه هرکاری برای حفظ امنیت شهروندان خود و منطقه خواهد کرد، گفت: ترکیه می‌داند این حوادث به تحولات منطقه ربط دارد و مصمم است تا تروریسم را از مبدا ریشه‌کن کند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی با درخواست از مردم برای اتحاد دربرابر حملاتی که قصد ایجاد آشوب و تفرقه را دارد، حادثه استانبول را یک «بازی کثیف» توصیف کرد.

12:25- دختر نماینده پارلمان لبنان در بین مجروحان انفجار ترکیه

شبکه «ال‌بی‌سی» اعلام کرد در انفجار شنبه شب (دیشب) چندین لبنانی نیز زخمی شده‌اند که دختر «استفان الدویهی» عضو فراکسیون «المرده» پارلمان لبنان نیز از جمله آنهاست.

بر اساس این گزارش، اسامی لبنانی‌های زخمی شده عبارتند از : «نضال بشراوی» که مورد عمل جراحی در کتف قرار گرفته، «فرانسوا بشاره» که مورد عمل جراحی در پا قرار گرفته و یک جوان دیگر از خانواده «آل هیکل» به علاوه دختر استفان الدویهی.

در ادامه این گزارش آمده است یک جوان لبنانی دیگر متولد 1990 نیز مفقود است.

11:57- سران آمریکا و اروپا حمله تروریستی استانبول را محکوم کردند

حمله تروریستی شب سال نو به باشگاهی شبانه در شهر «استانبول» در ترکیه با ابراز همدردی و محکومیت سران سیاسی کشورهای مختلف مواجه شد.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا از طریق سخنگوی خود «اریک شولتز» کشته شدن افراد بی‌گناه در این حمله را تسلیت گفته و تیم اجرایی خود را مامور کرد تا ضمن مطلع نگه داشتن او از آخرین تحولات، کمک‌های لازم را به ترکیه برسانند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه‌ای توییتری ضمن توصیف این حمله تروریستی به "شروع غمبار سال 2017 در استانبول"، گفت: «من به یاد مردم ترکیه و کسانی هستم که زمان جشن سال نو، مورد حمله قرار گرفتند.»

«مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا در صفحه توییتر خود نوشت: «قرار بود آن شب، زمانی برای جشن گرفتن باشد. تروریست‌ها آن را به شب خشونت، مرگ و نومیدی بدل کردند. به یاد استانبول و ترکیه هستم.»

«فدریکا موگرینی» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با بیان اینکه به تلاش و اقدامات برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث غمناکی ادامه خواهند داد، با خانواده‌های قربانیان تیراندازی در باشگاه شبانه استانبول همدردی کرد.

«ریچارد مور» سفیر انگلیس در ترکیه اظهار داشت: «از اینکه شاهد درد و رنج بیشتر مردم ترکیه در آستانه سال نو هستم، ناراحت و شوکه شدم. این حمله جنایت‌کارانه را به شدت محکوم می‌کنم. مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان داشته و دعا می‌کنم مجروحان هرچه سریعتر بهبود پیدا کنند.»

«ژان مارک آیرو»، «استفان دیون»، «سباستین کورتز» و «دیدیر ریندرز» وزرای خارجه فرانسه، کانادا، اتریش و بلژیک، به همراه وزارت خارجه آلمان نیز ضمن ابراز همدردی با مردم ترکیه، این حادثه تروریستی را محکوم کردند.

1 1:09- سفارت ایران در آنکارا حمله مسلحانه به مردم استانبول را محکوم‌ کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا حمله مسلحانه به مردم استانبول که در اولین ساعات سال نو میلادی به وقوع پیوست را محکوم‌ کرد.

سفارت ایران ضمن ابراز همدردی با دولت، ملت و بازماندگان حادثه استانبول و محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه تاکید می‌کند؛ مبارزه با تروریسم و افراط بیش از گذشته به همکاری و اتحاد میان کشورهای منطقه و جامعه جهانی نیازمند است و امیدواریم از طریق افزایش همکاری، شاهد جهانی عاری از تروریسم و خشونت باشیم.

09:50- وزیر کشور ترکیه: داعش یا پ.ک.ک عامل حمله تروریستی

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد: حمله تروریستی به باشگاه شبانه در «استانبول» توسط یک نفر انجام شد و احتمالا گروه تروریستی «داعش» یا «پ.ک.ک» در پس این تیراندازی بوده است.

09:19- ابراز همدردی و تسلیت موگرینی نسبت به حمله تروریستی استانبول

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز یکشنبه همدردی و تسلیت خود را به خاطر حمله مرگبار در شهر استانبول اعلام کرد.

وی خواستار ادامه تلاش ها و همکاری های بین المللی برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات غم انگیز شده است.

موگرینی افزود: سال 2017 با یک حمله در استانبول آغاز شده است. ما برای جلوگیری از وقوع این حملات، به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

09:10- سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله تروریستی استانبول را محکوم کرد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجارهای انتحاری در بغداد و حمله مسلحانه به مردم در استانبول را به شدت محکوم‌ کرد.

قاسمی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت عراق و ترکیه و بازماندگان این حوادث غم انگیز تصریح کرد: مماشات جهت دار، استفاده ابزاری از خشونت ورزی و تروریسم و اِعمال استانداردهای دوگانه در مقابل آن باعث شد تا این بلای خانمانسوز جهانی که همه مرزهای جغرافیایی، سیاسی، اخلاقی و مذهبی را در نوردیده، همچنان به حیات ننگین خود ادامه دهد.

وی تنها راه مقابله با این پدیده را عزم، اجماع و اتحاد همه کشورها علیه خشونت و ترور دانست و ابراز امیدواری کرد با هوشیاری و عزم راسخ همه دولت ها و ملت ها شاهد جهانی عاری از تروریسم و خشونت در سالی که در آستانه آن قرار داریم، باشیم.

08:51- 16 خارجی در بین کشته‌شده‌ها

به گزراش خبرگزاری فرانسه از استانبول، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد در حمله مسلحانه به یک باشگاه شبانه ­در استانبول 39 نفر از جمله 16 خارجی کشته شدند.

وزیر کشور ترکیه افزود در این حمله همچنین 69 نفر زخمی شدند که حال چهار نفر از زخمی‌ها وخیم است.

پلیس ترکیه اعلام کرد همچنان در تعقیب عامل حمله انتحاری به باشگاه شبانه است و هویت 21 نفر از کشته شدگان شناسایی شده است.

07:24 - آمریکا حمله به باشگاه شبانه در استانبول را محکوم کرد

کاخ سفید حمله ­«وحشتناک» به یک باشگاه شبانه در استانبول ترکیه را که 35 کشته و 40 زخمی برجا گذاشت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، تد پرایس سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد :«آمریکا به شدید ترین شکل ممکن حمله وحشتناک به باشگاه شبانه در استانبول را محکوم می کند.»

وی افزود:«چنین فجایعی ­علیه افراد بی گناه که بیشتر آنها برای جشن سال نو جمع شده بودند، وحشی گری مهاجمان را نشان می دهد.»

04:20- 118 کشته و زخمی در حمله به باشگاه شبانه در استانبول

به گزارش خبرگزاری رویترز از استانبول، واسیپ شاهین، فرماندار استانبول به خبرنگاران گفت: در تیراندازی مهاجمان به کسانی که بامداد یکشنبه، سال نوی میلادی را در یک باشگاه شبانه در استانبول جشن گرفته بودند دست کم 35 نفر کشته و 46 نفر نیز زخمی شدند. ­

شاهین افزود: یک فرد مهاجم در حالی که وارد این باشگاه شبانه در محله اورتاکوی در استانبول می شد یک افسر پلیس و یک غیرنظامی را به ضرب گلوله کشت و پس از آن در داخل ساختمان اقدام به تیراندازی کرد. ­وی، این حمله را اقدامی تروریستی توصیف کرد. ­

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در حمله به این محل، سه فرد مسلح حضور داشتند.

پلیس ترکیه یکی از مهاجمان را هنگام فرار از صحنه، هدف قرار داده و کشته است.

شبکه تلویزیونی «ان تی وی» ترکیه اعلام کرد مهاجمان از داخل باشگاه شبانه در استانبول به طرف نیروهای پلیس در خارج از این ساختمان پیش از آنکه نیروهای پلیس وارد آن شوند به صورت بی هدف تیراندازی کردند. ­

عاملان حمله به این باشگاه شبانه در استانبول لباس بابانوئل پوشیده بودند.

در زمان تیراندازی در این محل حدود 600 نفر حضور داشتند. ­

پلیس ترکیه دستور داد همه باشگاه‌های شبانه در استانبول تعطیل شوند.

وزارت امور خارجه آمریکا ضمن هشدار به شهروندان خود در ترکیه از آنان خواسته است به منطقه هدف قرار گرفته شده در استانبول نزدیک نشوند.

حجم ویدیو: 1.72M | مدت زمان ویدیو: 00:00:13 دانلود ویدیو
ارسال نظر: