محمدصادق کوشکی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

دولت یازدهم دولت اشراف است/ اگر می‌توانستند می‌گفتند فقیران را به اقیانوس بریزید!

کدخبر: 2080926

استاد دانشگاه تهران گفت: اگر دوستان دولت می‌توانستند پیشنهاد می‌دادند که مثلا ما هر تعداد فقیر و محروم و کارتن خواب داریم را ببریم یه گوشه اقیانوس خالی کنیم و از شر آنها راحت بشیم و اگر هم نمی‌گویند رودربایسی می‌کنند چون به رای همین محرومین نیاز دارند.

محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، با اشاره به اظهارات استاندار تهران مبنی بر اینکه "بعید می‌دانم بی‌خانمان داشته باشیم" اظهار داشت: دولت، دولت اشراف و برگزیدگان مالی است و عموما دولتی‌ها افراد بسیار ثروتمندی هستند که محل زندگی آنها جزء محل زندگی اشراف تلقی می‌شود.

کوشکی با بیان اینکه حقوق‌ اعضای دولت‌ نزدیک به حقوق‌ اشراف است و میزان اموال و دارایی‌ها آنها را جزء طبقه برگزیده جامعه قرار داده است اظهار داشت: همین موضوع باعث شده تا جهت‌گیری دولتی‌ها در جهت رفاه اشراف باشد و حتی حاضر نیستند دارایی افراد برای حذف یارانه‌ها را بررسی کنند و به این بهانه که می‌گویند این کار سرک کشیدن به حساب افراد است می‌خواهند آن طبقه برگزیده جامعه در رفاه کامل باشند و حتی حاضر نیستند یارانه افراد ثروتمند را قطع کنند.

وی تاکید کرد: نگاه دولت به موضوع محرومیت، فقر و آسیب‌ها اجتماعی نگاه متکبرانه و از بالاست.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: در حالی که حضرت امام می‌گفتند محرومین و کوخ‌نشینان صاحبان این انقلاب هستند و این انقلاب مال مستضعفین است اما اعضای دولت عموما نگاهی که به طبقات پائین‌دست جامعه دارند نگاه تحقیر‌آمیز است؛ یک وزیر با یک لحن بسیار تحقیرآمیز از این سخن می‌گوید که ما موقع پرداخت یارانه عزا می‌گیریم یا آن یکی می‌گوید شب پرداخت یارانه خوابم نمی‌برد! انگار از جیب خود دارند یارانه می‌بخشند.

وی با بیان اینکه برخی از اعضای کابینه سعی می‌کنند به هر نوع ممکن بر سر طبقه تهی دست و محروم جامعه منت بگذارند اظهار داشت: آقای آخوندی مسکن‌مهر را مسخره می‌کند یا هر کدام از آقایان به نوعی زحمت می‌کشند و افراد تهی دست، فقیر و محروم جامعه را تحقیر می‌کنند البته وقتی چنین دولتی داریم حتما باید افرادی داشته باشیم که در قبرستان بخوابند یا محتاج نان شب باشند چرا که این دولت در خدمت اشراف است و خودش هم دولت اشرافی است دغدغه محرومان را ندارد.

کوشکی افزود: حامیان چنین دولتی کسانی هستند که پیشنهاد می‌کنند باید فقرا عقیم شوند البته شاید هم رودربایسی دارند و گرنه پیشنهاد می‌کردند که هر کس که فقیر است را بار کنید و ببرید یه گوشه‌ای از اقیانوس خالی کنید تا از شر آنها راحت شویم؛ عملا در این نگاه افراد محروم را برخلاف نظر امام که آنها را صاحبان انقلاب و صاحبان کشور می‌دانست مزاحمانی می‌دانند که باید به یک نوعی از شر آنها راحت شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دولت، دولت خدمتگزار محرومین و دولتی که خود را وقف محرومین کرده باشد نیست اظهار داشت: به همین خاطر به نظر می‌رسد اگر دوستان دولت می‌توانستند پیشنهاد می‌دادند که مثلا ما هرتعداد فقیر و محروم و کارتن خواب داریم را ببریم یه گوشه اقیانوس خالی کنیم و از شر آنها راحت بشیم و اگر هم نمی‌گویند رودربایسی می‌کنند چون به رای همین محرومین نیاز دارند.

وی افزود: فردی رئیس جمهور این مملکت است که خبر نداشت افراد از شدت فقر چه می‌کنند و بعد از سه سال و خرده‌ای از دوره ریاست جمهوری خود تازه شنیده که ممکن است افرادی از فرط تهی‌دستی و فقر در گور بخوابند؛ این در حالی است که یک سال و نیم است رهبر انقلاب به خاطر آسیب‌ها اجتماعی هر ماه این افراد را احضار می‌کند و از اینها گزارش کار می‌خواهد.

کوشکی خاطر نشان کرد: اعضای دولت در طول یک سال و نیم گذشته که رهبر انقلاب به طور جدی پیگیر وضعیت محرومیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی شده واکنش عملی جدی و متناسب با آن فشارها و مطالبات رهبری در این قصه نداشته‌اند چون برخی از آنها باور و اعتقادی هم به این موضوع نداشتند اما الان در آستانه انتخابات به یک باره می‌بینیم آقای رئیس‌جمهور نسبت به کسانی که از سرما به قبرستان پناه برده‌اند نگران می‌شود.

وی در پایان با تاکید براینکه وضعیت فقرا در جامعه ثمره عملکرد آقای روحانی است اظهار داشت:‌ مثلا ما بایستی رئیس جمهور افغانستان را به این خاطر مواخذه کنیم؟ آقای روحانی رئیس جمهور کشور است، او رئیس سازمان بهزیستی را تعیین و بودجه وزارت رفاه را هم توزیع می‌کند البته همین آقای روحانی است که وقتی اختلاس‌های 8 هزار میلیاردی اتفاق می‌افتد با خونسردی می‌گوید این اختلاس نیست بلکه وام است، اینگونه نگاه به مسائل باعث می‌شود تا فرد به دنبال استفاده ابزاری از مساله‌ای که برای چند نفر به عنوان یک آسیب‌ اجتماعی مشکلی ایجاد شده باشد.

ارسال نظر: