نماینده رشت عنوان کرد:

رفتار غیرانسانی دولت استرالیا با شهروندان ایرانی در اردوگاه مانوس/ سفیر استرالیا احضار شود

کدخبر: 2081029

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: احضار سفیر استرالیا و اعلام اعتراض رسمی تهران در جهت پیگیری سریع تر وضعیت ایرانیان محبوس در اردوگاه مانوس ضروری است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگویی ضمن تقبیح رویکرد غیرانسانی استرالیا در برخورد با مهاجران گفت: شهروندان ایرانی در هر نقطه ای از جهان تحت پوشش حمایت حقوقی و معنوی جمهوری اسلامی هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای مدعی با ادعای دفاع از آزادی بیان و حقوق بشر خود را محق به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر می دانند اما در مورد شکنجه ، حبس و اقدامات غیرانسانی دولت استرالیا علیه مهاجران سکوت کرده اند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه تصاویر دردناکی از ضرب و شتم 2شهروند ایرانی محبوس در اردوگاه مانوس پاپوآ گینه نو که در شب کریسمس منتشر شده و براساس خبرهای موجود این عزیزان علی رغم جراحت تاکنون از مراقبت های پزشکی محروم بوده اند.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: اشتباه تعدادی از شهروندان ایرانی در تلاش برای مهاجرات به استرالیا منجر به خروج آنها از چتر حمایتی کنسولی ایران از آنها نمی شود و ما ملزم به پیگیری سرنوشت شهروندان ایرانی هستیم.

وی با مخاطب قرار دادن وزارت امورخارجه کشورمان گفت: احضار سفیر استرالیا و پیگیری سریع تر وضعیت شهروندان ایرانی محبوس در اردوگاه مانوس باید هرچه سریع تر انجام شود تا از تکرار ضرب و شتم یا حتی مرگ شهروندان ایرانی جلوگیری شود.

این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: هرگونه کوتاهی در پیگیری سرنوشت شهروندان ایرانی محبوس در اردوگاه مانوس منجر به تشدید اقدامات خشونت آمیز علیه هموطنان ما خواهد شد.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: