سردار مهری عنوان کرد:

هنوز "سرعت غیرمجاز" علت ۷۱ درصد از تصادفات جادهاست

کدخبر: 2081060

رئیس پلیس راهور ناجا به کاهش ۱۷ درصدی جان‌باختگان حوادث رانندگی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال تعداد جانباختگان حوادث رانندگی ۲۳۶ نفر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار تقی مهری در نشست خبری صبح امروز خود با اصحاب رسانه با اشاره به آمار تصادفات و تلفات رانندگی در ۹ ماه گذشته سال ۹۵ گفت: رسانه‌ها نقش غیرقابل انکاری در فرهنگسازی ترافیک داشته اند.

وی افزود: در سال ۸۴ بیش از ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر تلفات تصادفات رانندگی داشتیم و این آمار در سال۹۴ به ۱۶ هزار و ۵۸۶ نفر کاهش یافت در مجموع ۱۱ هزار نفر در طی این سال ها جان خود را از دست داده اند.

مهری عنوان کرد: طرح نوروزی، طرح ترافیکی مراسم ارتحال امام، طرح تابستانه و طرح آغاز سال تحصیلی و طرح ترافیکی اربعین از ماموریت های مهم پلیس راهور است و امسال در طرح های ترافیکی اربعین هم در تسهیل رفت و آمد و هم در کاهش آمار تلفات بسیار خوب عمل کرده ایم.

به گفته وی، در حال حاضر نیز طرح زمستانه راهور با هماهنگی همه دستگاه های امدادی و خدماتی دنبال می شود و تا ۲۰ اسفند این طرح ادامه دارد و اگر در آن زمان شرایط جوی بطلبد باز هم طرح ادامه دارد.

وی به کاهش ۱۷ درصدی جان‌باختگان حوادث رانندگی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال نزولات آسمانی زیادی داشته ایم و با اعمال محدودیت های تردد در این ایام در راه مانده نداشتیم و خوشبختانه شرایط مناسبی را در ۸ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته داشتیم و ۲۳۶ نفر جانباختگانمان کاهش پیدا کرده اند و نشان می دهد که قوانین و مقررات رعایت شده است و امیددواریم این روند کاهش ادامه داشته باشد.

رییس پلیس راهور ناجا بیشترین علت وقوع تصادفات را عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز دانست و گفت: سرعت غیرمجاز علت ۷۱ درصد از تصادفات منجر به فوتی در جاده های کشور بوده است.

وی بیشترین ساعات وقوع تصادف را ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب دانست و اظهار داشت: بیشترین سهم وسایل نقلیه در تصادفات مربوط به سواری با ۵۵ درصد و موتورسیکلت با ۳۱ درصد است. همچنین از نظر فوت در صحنه و انتقال به بیمارستان تعداد فوت شدگان ۵۱ درصد در صحنه بوده و ۴۹ درصد در راه انتقال جان خود را از دست دا ه اند ۲۱ درصد از جان باختگان عابران پیاده و ۲۶ درصد موتورسیکلت سواران و ترک سواران آنها بوده اند. در شهرها هم ۸۲ درصد از جان باختگان عابران پیاده و موتورسیکلت سواران بوده اند که باز هم از نظر آماری از این تعداد ۴۹ درصد عابران پیاده بوده اند. ۸۷ درصد جان باختگان آقایان بوده اند که از این تعداد ۵۱ درصد از جانباختگان بین ۲۱ تا ۵۰ سال سن داشته اند که نیروی کار جامعه محسوب می شوند.

محدودیت‌های جدید برای تازه گواهینامه‌ گرفته‌ها

رییس پلیس راهور ناجا از کاهش یک درصدی صدور گواهینامه خبر داد و افزود: برابر دستور العمل جدیدی که از سوی وزیر کشور ابلاغ شده، محدودیت‌هایی اعمال شده که ما از ماه آینده آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی دربا ه این محدودیت‌ها گفت: افرادی که گواهینامه را دریافت می‌کننند تا سه ماه اجازه ندارند به تنهایی و بدون حضور افراد دارای گواهینامه رانندگی کنند. از ساعت 12 تا 5 صبح اجازه رانندگی ندارند و در جاده‌های برون شهری نیز اجازه رانندگی ندارند. همچنین آنها باید علامت احتیاط راننده مبتدی است را در جلو و عقب خودرو نصب کنند.

وی با بیان اینکه این محدودیت برای گواهینامه‌های موتورسیکلت نیز وجود دارد، گفت: مدت این محدودیت ‌ها یکسال است و از ابتدای ماه آینده اجرایی خواهد شد و این موضوع به آموزشگاه‌ها و ... ابلاغ می‌شود.

همچنین اگر افراد در این مدت مرتکب تخلف شوند، گواهینامه‌شان توقیف و راننده مجددا به کلاس‌های آموزش رانندگی معرفی می‌شود.

ارسال نظر: