در پیامی به مناسبت آغاز سال ۲۰۱۷ عنوان شد

اوباما: ما از طریق دیپلماسی، به برنامه نظامی هسته‌ای ایران پایان دادیم

کدخبر: 2081089

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ مدعی شد: ما از طریق دیپلماسی، به برنامه نظامی هسته‌ای ایران پایان دادیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: رئیس جمهور آمریکا در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید، در پیامی به مناسبت آغاز سال نو میلادی از کارنامه ریاست جمهوری خود دفاع کرده است.

باراک اوباما در نطق خود به مناسبت آغاز سال 2017 ابتدا از شرایط اقتصادی ناگوار 8 سال قبل آمریکا و بحرانی که دولت جورج بوش به او تحویل داد سخن گفت.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا با تاکید بر بهبود شرایط اقتصادی آمریکا طی سالهای ریاست جمهوری او در قیاس با سالهای قبل از آن، رکورد خود در این زمینه را مثبت ارزیابی کرد.

اوباما سپس اشاره کوتاهی هم به مسائل سیاست خارجی داشت و از مواضعش به ویژه در خصوص جنگهای افغانستان و عراق و همچنین مقابله با تروریسم دفاع کرد.

وی که بارها هدف قرار دادن رهبر القاعده توسط آمریکا در دوره ریاست جمهوری خودش را تکرار کرده، این بار هم گفت: «ما اسامه بن لادن را کشتیم».

رئیس جمهور آمریکا همچنین با اشاره به توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 مدعی شد: «ما از طریق دیپلماسی، به برنامه نظامی هسته‌ای ایران پایان دادیم».

این ادعای اوباما در حالی مطرح شده که آژانس بین المللی انرژی اتمی طی سالهای اخیر همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تاکید کرده است.

ارسال نظر: