رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مطرح کرد:

کاهش ۷ درصدی مددجویان کمیته امداد/ سیاسی کردن موضوع رسیدگی به "گورخواب‌ها" مشکلی را برطرف نمی‌کند

کدخبر: 2081093

رئیس کمیته امداد از کاهش ۷ درصدی جامعه هدف کمیته امداد در سال ۹۵ تا کنون خبرداد و تصریح کرد: در حال حاضر تعداد مددجویان کمیته امداد از یک میلیون و ۷۲۰ هزار نفر به یک میلیون و ۶۱۰ هزار نفر کاهش یافته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، میزان نوشت: پرویز فتاح در نشست خبری خود گفت: افق مجموعه فعالیت‌های کمیته در سال 95 تا به امروز مشخص شده است.

وی افزود: همراهی رسانه، بانک‌ها، مجلس و دولت موجب شده است کشمکش سیاسی حول محورهای کمیته امداد ایجاد نشود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص بودجه سال 96 این نهاد اظهارکرد: بودجه سال 96 کمیته امداد در برنامه ششم توسعه نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد خواهد داشت.

فتاح ادامه داد: با توجه به همکاری بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه حدود یک هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه بانک ها دریافت و به نیازمندانی که تا کنون شناسایی شده‌اند، أعطا می شود.

وی از برگزاری جشن خودکفایی 100 هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد خبرداد و گفت: این جشن با حضور رئیس جمهور برگزار می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه آماری از تعداد وام های ارائه شده به مددجویان تحت پوشش امداد اظهارکرد: مددجویان کمیته امداد در سال ٩٥ بیش از ١٠٠ هزار فقره وام اشتغال دریافت کرده که مبلغ این وام ها از ٥ تا ١٥ میلیون تومان بودده است.

فتاح تاکید کرد: تاکنون ١٤٠ هزار خانوار به واسطه خودکفایی و عدم نیاز به کمک های کمیته امداد از تحت حمایت این نهاد خارج شدند.

وی در خصوص میزان مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سال 96 اذعان کرد: افزایش مستمری مددجویان باید ٥٠ درصد حقوق تعیین کننده وزارت کار باشد که تا کنون محقق نشده است، در برنامه بودجه سال ٩٥ قرار بود از محل حذف یارانه سه دهک بالا، مبلغی به نیازمندان اعطا شود که به هر دلیلی محقق نشد. امیدوار هستیم با توجه به موافقت دولت، مجلس نیز مبلغ مستمری مددجویان را افزایش دهد.

رئیس کمیته امداد از کاهش ٧ درصدی جامعه هدف کمیته امداد در سال ٩٥ تا کنون خبرداد و تصریح کرد: در حال حاضر تعداد مددجویان کمیته امداد از یک میلیون و ٧٢٠ هزار نفر به یک میلیون و ٦١٠ هزار نفر کاهش یافته است.

فتاح توانمندسازی مددجویان را اصلی ترین هدف این نهاد حمایتی دانست و بیان کرد: ضوابط کمیته امداد در خصوص توانمندسازی مددجویان تغییر نکرده و همچنان توجه به مسائل موجود جامعه در اولویت ما قرار دارد.

وی در رابطه با میزان معوقات بانکی مددجویان کمیته امداد خاطرنشان کرد: میزان معوقات کمتر از یک درصد است و بیش از ٨٠ تا ٨٥ درصد وام های اعطائی کمیته امداد به مددجویان منجر به ایجاد اشتغال برای آنان می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه "سیاسی کردن موضوع رسیدگی به آسیب های اجتماعی مناسب نیست" اذعان کرد: سیاسی کردن معضلی مانند گورخوابی مشکلی را برطرف نمی کند.

فتاح اظهارکرد: تکدی گری یک آسیب به شمار می آید و برخی متکدیان تابعیت ایرانی نیز ندارند و ما نیز مکانی برای نگهداری از آنها در اختیار نداریم.

ارسال نظر: