گزارش «نسیم آنلاین»: سایت ثبت سفارش کالای وزارت صنعت ۱۰ سال است بروزرسانی نشده است

سایت دولتی وزارت صنعت به پایگاه فروش تور تایلند تبدیل شد!

کدخبر: 2081104

از همه مهمتر اینکه پس از ورود به سایت www.ioms.ir متقاضیان به درگاه اطلاع رسانی خرید تورهای لحظه آخری تایلند، اجاره ویلا در بابلسر، کاشت مو، خدمات مجالس و دستگاه فلزیاب راهنمایی میشوند!

به گزارش «نسیم آنلاین»، وزارت صنعت، معدن و تجارت بروز رسانی سیستم مدیریت ثبت سفارشات واردات (ثبتارش) را برای سالها فراموش کرده که این امر سبب شده که درحال حاضر، امکان ثبت سفارش در سیستم مکانیزه مذکور به هیچ عنوان مقدور نباشد.

یافته های «نسیم آنلاین» نشان می دهد، پس از ورود به پورتال مذکور، در بخش راهنمای آن آمده که این سایت با هدف افزایش دقت و سرعت در ثبت نام و ثبت سفارشات توسط بازرگانان در سراسر کشور راه اندازی شده است.

جالب تر اینکه با گذشت سال ها از ادغام وزارت بازرگانی و صنایع و معادن و تاسیس وزارتخانه ای جدید به نام صنعت، معدن و تجارت در شرح کلی این سایت تصریح شده که سیستم مکانیزه مدیریت ثبت سفارشات واردات، به دنبال تأکیدات مقام عالی وزارت بازرگانی (دکتر سید مسعود میر کاظمی) و در راستای نهضت خدمت رسانی شکل گرفته است.

این توضیحات این ذهنیت را در ذهن متبادر ساخته که گویی مدت ها است که برای ثبت سفارش به این سایت کسی مراجعه نکرده است.

در پورتال سیستم مکانیزه ثبت سفارشات واردات آمده که متقاضیان ثبت سفارش ، اعم از حقیقی و حقوقی می توانند با مراجعه به وب سایت www.ioms.ir ثبت نام کرده و با دریافت کدکاربری و رمز عبور شخصی، از طریق این سایت سفارشات واردات خود را به صورت 24 ساعته، و در هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشند، ثبت کنند.

از همه مهمتر اینکه پس از ورود به سایت www.ioms.ir متقاضیان به درگاه اطلاع رسانی خرید تورهای لحظه آخری تایلند پوکت، اجاره ویلا در بابلسر، کاشت مو، خدمات مجالس و دستگاه فلزیاب راهنمایی می شوند.!

تا اینجای شکی نمی ماند که وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، این درگاه اینترنتی را به کلی فراموش کرده و گویی که هیچ بازرگان و یا فعال اقتصادی هم به این سایت مراجعه نمیکند.براستی این وزارتخانه عریض وطویل چگونه بر خیل واردات کالا نظارت داشته است؟

ارسال نظر: