داعش مسئولیت حمله شب سال نو در استانبول را بر عهده گرفت

کدخبر: 2081119

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای رسما مسئولیت تیراندازی شب سال نو در استانبول را بر عهده گرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به باشگاه شبانه در «استانبول» در شب سال نو میلادی را بر عهده گرفت.

داعش با انتشار بیانیه‌ای رسمی، ضمن بر عهده گرفتن حمله به باشگاه شبانه «راینا» در استانبول، اعلام کرد این حمله علیه دولت «کافر» ترکیه بوده و 150 نفر طی آن کشته و مجروح شدند.

در این بیانیه تاکید شده این حمله در انتقام از حملات هوایی ترکیه علیه عناصر آنها در شمال سوریه بوده و هشدار داد که حملات بیشتری در انتظار این کشور خواهد بود.

بامداد روز گذشته (یکشنبه) یک مهاجم مسلح به باشگاه شبانه «راینا» در استانبول حمله کرده و با تیراندازی حداقل 39 نفر را کشته و 69 نفر دیگر را مجروح کرد. وی سپس گریخته و نیروهای امنیتی ترکیه هنوز در جست‌وجوی او هستند. (جزئیات بیشتر)

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه پیشتر گفته بود حمله تروریستی به باشگاه شبانه در «استانبول» توسط فقط 1 نفر انجام شد و احتمالا گروه تروریستی «داعش» یا «پ.ک.ک» در پس این تیراندازی بوده است.

بر اساس گزارشات 25هزار نیروی امنیتی در آنکار و 18هزار افسر پلیس در استانبول مستقر شده‌اند و هنوز هم هشدارهایی درباره احتمال انجام حملات تروریستی در سال نو داده می‌شود.

ارسال نظر: