معاون نخست وزیر ترکیه:

جامعه بین‌الملل در قبال حملات تروریستی اشک تمساح می ریزد

کدخبر: 2081186

معاون نخست وزیر ترکیه در کنفرانس خبری گفت که جامعه بین‌الملل در قبال حملات تروریستی اشک تمساح می‌ریزد و آن را محکوم می‌کند حال آنکه در مقابل از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "نعمان کورتولموش" معاون نخست وزیر ترکیه و سخنگوی دولت پس از نشست کابینه وزیران در آنکارا در کنفرانس خبری گفت: تروریست‌ها هر اندازه نیز برنامه ریزی کنند ما همچنان در مبارزه با تروریسم چه در داخل و چه در خارج از کشور مصمم هستیم.

وی تاکید کرد: ترکیه به عملیات خود در شهر الباب و منبج سوریه ادامه می‌دهد و تلاش‌های خود برای پاکسازی این مناطق از تروریست‌ها را پیگیری می‌کند.

معاون نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: تروریسم تلاش می‌کند که بین مذاهب مختلف تفرقه ایجاد کند و ملت ترکیه به خوبی می‌داند که تروریسم نه دین و نه وجدان دارد و هر اندازه که اهداف تروریست‌ها در حملاتشان تغییر کند، این موضوع بر ملت ترکیه تاثیر گذار نخواهد بود.

کورتولموش افزود: اسلام از اقدامات تروریستی مبرا بوده و کسانی که مردم را می‌کشند هیچ ارتباطی با اسلام ندارند. ترکیه اجازه نخواهد داد که همانند عملیات تروریستی اخیر اتفاق بیفتد و از تمامی شهروندان می‌خواهیم که محتاط‌تر باشند.

وی گفت: من به افکار عمومی جامعه جهانی می‌گویم که جامعه بین‌الملل در قبال حملات تروریستی معیارهای دوگانه‌ای دارد. جامعه بین‌الملل در قبال حملات تروریستی اشک تمساح می‌ریزد و آن را محکوم می‌کند حال آنکه در مقابل از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند. از تمامی کشورهای جهان می‌خواهیم که در برابر تروریسم ایستاده و حمایت نیابتی از آن را متوقف کند.

معاون نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: سال 2017 سال ثبات و خوشبختی خواهد بود و این روزهای سخت را پشت سر خواهیم گذاشت و پروژه‌های زیادی را برای اجرا داریم. ترکیه طی سال جاری در زمان‌های مختلف به مبارزه با تروریسم در داخل و خارج کشور خواهد پرداخت و جنگ ما علیه تروریسم در خارج ترکیه ضمن عملیات سپر فرات خواهد بود.

وی گفت: اخیرا مسیر ایجاد صلح درسوریه را آغاز کردیم و ترکیه درتلاش برای ایجاد صلح در منطقه است که البته تروریست‌ها آن را مورد هدف قرار داده‌اند.

کورتولموش افزود: پس از تماس تلفنی اخیر نخست وزیر ترکیه با همتای عراقی خود به دنبال ایجاد صفحه‌ای جدید در روابط با دولت مرکزی عراق هستیم و بن علی روز پنجشنبه سفر رسمی به عراق خواهد داشت تا با این کشور درباره توسعه روابط و مبارزه با تروریسم مذاکره کند.

وی گفت: اقتصاد ترکیه با وجود حملات تروریستی همچنان بر پاهای خود استوار بوده و به اتخاذ تدابیری برای حمایت از اقتصاد ادامه می‌دهیم. به جنگ خود علیه تروریسم ادامه می‌دهیم و به دنبال توسعه صلح در سوریه و عراق و تمرکز بر توسعه اقتصاد و قانون اساسی جدید هستیم.

معاون نخست وزیر ترکیه گفت: اطلاعات درباره حمله تروریستی اخیر بسیار حساس بوده و در همین زمینه 8 نفر بازداشت شده و به اثر انگشت فرد تروریسم و هویت آن دست یافته‌ایم. ما فقط به دنبال دستگیری تروریستی که جنایت اخیر را مرتکب شده نیستیم بلکه به دنبال رسیدن به این نیز هستیم که چه کسانی پشت این عملیات بوده‌اند.

وی گفت: اگر پشت گروه‌های تروریستی کشورهایی نبودند که از آنها حمایت می‌کردند حتی یک فرد تروریست باقی نمی‌ماند که از جمله این گروه‌های تروریستی، گروه داعش نیز می باشد.

کورتولموش تاکید کرد: کسانی که از اینترنت و پایگاه‌های اجتماعی برای ترویج تروریسم استفاده می‌کنند مورد محاسبه قرار می‌گیرند و نظاره گر آنها باقی نخواهیم ماند. برخی صفحات در شبکه‌های اجتماعی چه در داخل ترکیه و چه در خارج آن قرار دارند که تروریسم را ترویج می‌کنند. کسانی که به ترویج تروریسم در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند و در تلاش برای انتشار تفرقه و دروغ میان مردم هستند طبق قانون مورد محاسبه قرار می‌گیرند.

ارسال نظر: