نامه ۱۲۰ تشکل دانشجویی به مجلس:

تجدیدنظر در مصوبه مجلس درباره حقوق‌های نجومی کارآیی قانون را کاهش می‌دهد

کدخبر: 2081343

۱۲۰ تشکل دانشجویی در نامه‌ای به نمایندگان مجلس تجدیدنظر در مصوبه پارلمان درباره حقوق‌های نجومی را موجب کاهش کارآیی قانون دانستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، 120 تشکل دانشجویی با انتشار نامه‌ای مشترک خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تصویب ماده 355 برنامه ششم توسعه مبنی بر اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران، نسبت به تبعات خطرناک سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تحرکات برخی از نمایندگان مجلس برای ایجاد هرگونه تغییری در متن این ماده هشدار دادند و اعلام کردند: تشکل‌های دانشجویی با توجه به اهمیت حیاتی این مصوبه در مقابله با مفاسد اقتصادی و همین‌طور حراست از اعتماد مردم به نظام اسلامی، هرگونه تلاش برای تغییر این ماده را به عنوان دومین تعدی جریان مخالف شفافیت و حامی مدیران نجومی‌بگیر به مصوبه اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران می‌داند و نسبت به آن، به طور جدی اعتراض خواهد کرد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: در واقع، تصویب این ماده قانونی که جزو اقدامات هوشمندانه و قابل تقدیر مجلس دهم محسوب می‌شود، ثمره فشار افکار عمومی و همین‌طور تأکیدات مقام معظم رهبری در قضیه حقوق‌های نجومی بوده و مجلس در تصویب این ماده قانونی در واقع مجرای تحقق این خواست مردمی بوده است.

اما خبرها حاکی از آن است که متأسفانه تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال جمع‌آوری امضا از سایر نمایندگان و مذاکره با هیئت‌رئیسه مجلس برای تغییر این مصوبه مجلس قبل از ارسال آن به شورای نگهبان با هدف محدود کردن دسترسی مردم به اطلاعات مربوط به حقوق مدیران هستند.

در صورت حذف مصوبه اعلام عمومی حقوق و مزایای کارکنان، بسیاری از نجومی‌بگیران با توسل به انواع راه‌ها، ابلاغ و حکم کارمندی و یا مشاور می‌گیرند و در همان جایگاه‌های قبلی و با همان حقوق‌ها ادامه کار خواهند داد. در واقع، لفظ «کارکنان» تبدیل به یک حاشیه امن برای این افراد خواهد شد. همچنین در این حالت، تعریف دقیق مدیران به مسئله‌ای پیچیده و مورد مناقشه تبدیل خواهد شد و کارآیی این قانون را به شدت کاهش می‌دهد.

ارسال نظر: