بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ نمی‌تواند از عهده وظایف ریاست جمهوری برآید

کدخبر: 2081529

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها معتقدند که ترامپ نمی‌تواند از عهده وظایف ریاست جمهوری برآید.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پرس‌تی‌وی، درحالی‌که کمتر از 3 هفته به حضور رسمی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، در کاخ سفید باقی مانده، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بسیاری از مردم ایالات‌متحده شک دارند او بتواند از عهدۀ وظایف ریاست‌جمهوری به‌خوبی برآید.

یافته‌های نظرسنجی مؤسسۀ گالوپ که از 7 تا 11 دسامبر انجام شد، نشان می‌دهد کمتر از نیمی از امریکایی‌ها به توانایی ترامپ در مدیریت بحران‌ بین‌المللی (46 درصد)، استفادۀ عاقلانه از نیروهای نظامی (47 درصد) و جلوگیری از وقوع رسوایی‌های بزرگ در دولت خود (44 درصد) اطمینان دارند.

طبق این نظرسنجی، آمریکایی‌ها به توانایی‌های رؤسای جمهور قبلی بیش از ترامپ اعتماد داشته‌اند. دست‌کم 70 درصد امریکایی‌ها به باراک اوباما، جرج دبلیو بوش و بیل کلینتون پیش از شروع به کارشان در کاخ سفید، اطمینان داشتند.

از میان 7 سوالی که در این نظرسنجی از مردم پرسیده شده، امریکایی‌ها به توانایی ترامپ در مسائلی چون همکاری مؤثر با کنگره (60 درصد) و رسیدگی به امور اقتصادی (59 درصد) بیشترین اعتماد را دارند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد جامعۀ امریکا بیش از زمان اوباما و بوش دچار چنددستگی شده است.

دودستگی شدید سیاسی و اعتماد اندک به دولت، کار ریاست‌جمهوری را برای ترامپ سخت‌تر از رؤسای جمهور قبلی خواهد کرد.

نظرسنجی اخیر گالوپ با بررسی‌های پیشین که حاکی از محبوبیت کمتر ترامپ نسبت به رؤسای جمهور قبلی امریکا بود، هم‌راستا است.

بنا بر نظرسنجی‌های پیشین، ترامپ یکی از منفورترین نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری بود. هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات وی، نیز چندان محبوب نبود.

نتایج چنین نظرسنجی‌هایی از فضای حاکم بر این روزهای امریکا حکایت دارد؛ فضای ابهام و بی‌اعتمادی. به نظر می‌رسد ترامپ در زمان آغاز به کار خود از حمایت مردمی کمتری نسبت به رؤسای جمهور پیشین امریکا برخوردار باشد.

ارسال نظر: