جان کری:

ایران را از مسیر ساخت بمب اتم بازگرداندیم/ حالا نوبت فشار بر برنامه موشکی است

کدخبر: 2081607

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید مذاکرات با تهران برای عقب نشاندن ایران از ساخت بمب اتم، به نتیجه رسید و حالا دولت بعدی آمریکا باید ضمن ادامه اعمال فشار بر ایرانی‌ها، برای عقب نشاندن برنامه موشکی ایران تلاش کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در یادداشتی که به مناسبت نزدیک شدن به روزهای پایانی حضور در کابینه آمریکا نوشته، بارها از ایران نام برده و با اشاره به توفیق مذاکرات هسته‌ای، از لزوم ادامه فشار به تهران برای موفقیت در عقب نشاندن برنامه موشکی کشورمان سخن گفته است.

در این نامه البته به طور کلی از دستاوردهای دستگاه سیاست خارجی دولت اوباما در زمینه‌های مختلف گفته شده که بسط نفوذ سیاسی و اقتصادی آمریکا در مناطق مختلف دنیا و روش‌های بکار رفته برای رسیدن به این هدف، در ذیل آن مورد اشاره قرار گرفته است.

بخش مربوط به ایران با این تیتر آغاز شده است: «ایران را به روشی قابل راستی‌آزمایی، از دستیابی به سلاح هسته‌ای، بازداشتیم.»

جان کری گفته که ایران در مسیر ساخت بمب اتم بوده و «جامعه جهانی بر سر اینکه چگونه با این تهدید فزاینده برخورد کند، اختلاف‌نظر داشت ... ایالات متحده طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را روی میز و در دسترس داشت ولی می‌دانستیم که گزینه دیپلماتیک، ماندگارترین اثر را داشت.»

وزیر خارجه آمریکا نوشته که در این مسیر، ابتدا واشنگتن به سختی توانست دنیا و از جمله روسیه و چین را برای اعمال رژیم تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، بسیج کند «تا محاسبات ایرانیان را بر هم بزنیم.»

در حال تکمیل ...

ارسال نظر: