محسن رضایی:

چوار شهر خاطره‌های بزرگ دوران دفاع مقدس است/ ایلام سرزمن عشایر غیرتمند است

کدخبر: 2081611

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایلام سرزمن عشایر غیرتمندی است که به عنوان مرزداران با غیرت و وفادار نام گرفته است، عشایر بولی و ارکوازی و خزل و ملکشاهی، شوهان در قالب کرد، لر و لک مجموعه‌ای از اقوام ایران در استان ایلام با هم زندگی می‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محسن رضایی امشب در یادواره شهدای چوار و شهدای میمک اظهار داشت: جلسه بسیار مبارکی در شهر چوار ایلام برپا شده است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: این جلسه مملو از صداقت و اخلاص و پاکی و عطر شهداست، شهر چوار شهر خاطره‌های بزرگ و حماسه‌های فراموش نشدنی است.

وی با بیان اینکه عزیزانی که امروز در این محفل جمع شده‌اند تا یاد و خاطره شهدای والا مقام را گرامی بدارند، گفت: این موضوع نشاندهنده عشق و علاقه شما به انقلاب و اسلام و نظام است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایلام سرزمن عشایر غیرتمندی است که به عنوان مرزداران با غیرت و وفادار نام گرفته است، عشایر بولی و ارکوازی و خزل و ملکشاهی، شوهان در قالب کرد، لر و لک مجموعه‌ای از اقوام ایران در استان ایلام با هم زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: خاطرات بسیاری از مردم استان ایلام و این سرزمین دارم، شاید شب‌هایی که در پادگان تیپ امیرالمومنین (ع) که بعدها لشگر شد در کنار شما مردم چوار استراحت می‌کردم، هیچگاه این خاطرات را فراموش نمی‌کنم، نقطه به نقطه استان ایلام را می‌شناسم، حقیقتا نقطه‌ای در استان ایلام وجود ندارد که خاطره‌ای را در خود نگنجانده باشد.

این یادگار ارزشمند دوران دفاع مقدس اضافه کرد: استان ایلام جغرافیای خاطره‌های مقاومت، فداکاری، بمباران‌ها، حماسه و پیروزی است، خاطره‌های بسیار بزرگی که تاریخ ایلام را در تاریخ ایران و اسلام درخشان کرده است.

رضایی تصریح کرد: استان ایلام سرزمین علمای بزرگی از جمله آیت‌الله مروارید، آیت‌الله حیدری و ... است که آیت‌الله حیدری در دوران دفاع مقدس جانمانه با رزمندگان اسلام در برابر دشمن جنگید و ایستادگی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایلام سرزمین آیات بزرگی است که با وجود اینکه در مرز قرار داشته اما در دل ایران قرار دارد، ایلام در قلب ملت ایران بوده و مدافع سر سخت مرزهای ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: بهترین نمونه رشادت‌های مردم استان ایلام، زمین فوتبال شهر چوار است، 30 سال پیش در سال 1365 دو هواپیمای عراقی از مرز عبور کرده و جوانانی که در حال ورزش هستند را به شهادت می‌رساند.

این مسؤول اضافه کرد: بازی فوتبال در شهر چوار بی اعتنایی به عراقی‌ها و جنگ تحمیلی بود و دشمنان بیشتر از همه از این بی اعتنایی نگران و ناراحت بودند که ایرانی‌ها از این جنگ هراس ندارند.

رضایی تصریح کرد: بازی فوتبال در شهر چوار در دوران دفاع مقدس به معنای رشادت جوانان این سرزمین بود که حتی در قوانین بین‌الملل و استانداردهای بین‌المللی جزو ممنوعات است و نباید به این مناطق حمله شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حادثه چوار در تاریخ ورزش دنیا بی‌نظیر است و مدیران فیفا برای کسب حیثت خود یک کار تاریخی انجام دهند و نام چوار را در سر درب فدراسیون فوتبال قرار دهند.

وی ادامه داد: صدام با این حرکت نشان داد که با مردم ایران عداوت دارد چون مردم ایران پشتیبان انقلاب بود و از انقلاب حمایت می‌کنند، اکثر رزمندگان به صورت داوطلبانه وارد جنگ با دشمن شدند.

این مسؤول اضافه کرد: از بمباران چوار می‌شود فهمید که کینه دشمنان دنیا برای وجود مردم این سرزمین است و همواره از مردم در حال انتقام‌گیری هستند و از ملت ایران عقده‌گشایی می‌کنند.

رضایی تصریح کرد: مردم از اول انقلاب تاکنون پشتبان انقلاب و نظام بوده و امروز نوبت دولتمردان است که باید به این ملت خدمت کنند، امروز باید همه ایلامیان را نور چشم خود بدانیم و مشکلات آنان را رفع کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص وضعیت سوریه و تکفیرها نیز گفت: ایران اسلامی با نشست با روس‌ها و ترکیه در مورد آینده سوریه و تثبیت اسد صحبت شد و ترکیه که همواره مخالف اسد بود با ایران همراه شد.

وی با بیان اینکه در گذشته برخی از کشورهای منطقه و آمریکا نمی‌گذاشتند که در نشست‌های مقابله با تکفیری‌ها ایران شرکت داشته باشد، ادامه داد: در نشست اخیر ایران نه آمریکا و نه عربستان را راه نداد.

رضایی تصریح کرد: ایستادگی ملت و هدایت حکیمانه رهبری ارکان پیروزی‌های انقلاب اسلامی است که امیدواریم ملت ایران اسلامی این تاریخ را حفظ کند و وفادار نظام باشند و دولت و مجلس قدردان ملت بوده و به ملت خدمت کنند.

ارسال نظر: